dillema

• mama van 2

Heb laatst op hyves weer een oude vriend gevonden van vroeger.

De eerste jongen waar ik echt verliefd op was.

Hij is toen verhuisd en het contact is verwatert.

Nu schijnt ie 5 min van me vandaan te wonen .

En hij lijkt mij wel leuk om elkaar weer eens te zien.

Maar ik durf het gewoon niet te vragen stom he .

Terwijl we elke dag wel even op msn kletsen.

Laatst sprak hij me ook aan en toen was ik er niet heeft ie een uur met mijn man zitten msnen over van alles en nog dus die 2 kunnen het ook wel met elkaar vinden

Groetjes

• Max

Het lijkt mij alleen maar spannend. Waar ben je bang voor? Gevoelens? Kan je het er niet eens met je man over hebben?

Groetjes

• mama van 2

Ja hoor die weet wel dat we contact hebben weer.

En ik denk dat ik idd bang ben voor gevoelens.

• Max

En heb je het ook over die angst voor gevoelens met je man gehad? Het blijft sowieso een moeilijke keuze. Wik de voors en tegens eens tegen elkaar af. Vraag jezelf ook eens af waarom je dit contact ineens zo graag wil. Denk aan de risico's, zeer zeker als je zelf al zegt dat je bang bent voor gevoelens. Is het je allemaal waard? M.a.w. denk eerst goed na en dan zal er op een gegeven moment toch een keuze gemaakt moeten worden. Doe je best het een zo goed mogelijke keuze te laten zijn. Je moet namelijk wel kunnen leven met de gevolgen van je keuzes. Geldt voor ons allemaal.

• mama van 2

Je hebt helemaal gelijk heb mijn man ook gezegd dat het mijn jeugdliefde is.

En die zei alleen maar leuk toch dat je weer contact hebt die vind het wel goed dat ik langsga

• Max

Ja, maar die vertrouwt jou en weet waarschijnlijk helemaal niets van jou angst voor gevoelens. Althans, dat neem ik dan maar even aan.

• mama van 2

Klopt die weet het idd niet .

En ik heb die gevoelens nog niet.

Maar ben gewoon bang dat als we elkaar zien dat die komen.

We msnen over van alles en het is gewoon een leuk contact .

We hadden elkaar 14 jaar niet gesproken en het is net of de draad weer gewoon oppakken alleen zijn we nu volwassen

Groetjes

• Max

Dat je bang bent dat er weer gevoelens gaan komen zegt al genoeg. Grote kans dat ze er dan ook gaan komen ook. Het lijkt wel of je er ergens ook naar verlangt. Serieuze vraag. Mis je op dit moment iets in je huidige relatie? Spanning? Romantiek? Het hoeft niet hoor, maar het lijkt er een beetje op.

Groetjes

• mama van 2

Onze relatie is een beetje een sleur aan het worden.

Hij is alleen weekends thuis ivm zijn werk.

We hebben 2 kids en die krijgen bijna alle aandacht dan .

Groetjes

• Max

Laat ik als eerste zeggen dat dit geen goeie zaak is maar dat weet je zelf ook wel. Vandaar de onvrede. Je zou met je partner hierover moeten praten en proberen tot oplossingen te komen. Ten tweede begrijp ik je angst dan ook en heb ik gelijk dat die gevoelens er dan waarschijnlijk ook gaan komen. Je staat er namelijk open voor en bent ontvankelijk. Kom ik terug op wat ik al eerder zei: “Aan jou de keuze en ook de gevolgen.”

Groetjes