Ik ben een vrouw van maar liefst 42 jonge lentes. Woonachtig in de provincie Utrecht.
Graag zou ik in contact willen komen met gelijkgestemde mensen.
Ik ben zelf hoogsensitief, empathisch, intuïtief, ben spiritueel ingesteld. Ik heb esoterische interesses, ben creatief: schilderen, tekenen, website, schrijven (o.a. artikelen).
Ik houd van lezen, interessante docu's en portretten, psychologische, filosofische en spirituele films, enkele fanatasy en science fictionfilms en cultfilms.
Ik houd van kunst, kleuren als ook kleuren in de muziek en in gevoelens (overdrachtelijk), musea bezoeken, van dansen, muziek (divers o.a.: Led Zeppelin, andere bands uit jaren 60/70, bep. Werk van Jack White, Air, St. Germain, Zero 7, Radiohead, Moby, The Verve, Nick Drake, The Cocteau Twins, This Mortal Coil, Dead can Dance en Antony and the Jonhssons, Lounge, Chillout en Klassiek, ect.) maar ook de pure stilte en alleen natuurgeluiden.Tijden van muziek en stilte wisselen elkaar af. Ook houd ik erg van de natuur en ga regelmatig wandelen.
Veel levenservaring door diverse gebeurtenissen in mijn leven waardoor ik mooie groei-ervaringen heb gekregen. Ik leer nog steeds van deze levensschool. Ik drink en rook niet, dat is een bewuste keuze en ik geef er niets om. Hoewel ik door diverse voedselovergevoeligheden bewuster ben geworden van voeding door de jaren heen, kies ik er ook zelf bewust voor om mijn lichaam, geest en ziel gezond te voeden. Daardoor voel ik me lekkerder in mijn vel.
Zelfbewust leven vanuit hart en ziel heeft niet alleen mijn interesse, ik oefen mijzelf daar ook in.
Ik voel me jong van geest. Ik kan om mijzelf lachen en ben van nature een geestdriftig mens.
Ik kan genieten van kleine dingen; een bloemknop die uitkomt, de merels die met hoge trillers hun lied zingen. Ik kan mij uren laven aan de schoonheid van moeder natuur, daar diep door ontroerd raken. Zo ook kan ik me heerlijk mee laten voeren op muziek in het hele spectrum van emoties die dat los kan maken, ik kan dan betoverd en in vervoering mee gaan zingen en vooral dansen erop vind ik heerlijk.
Ik houd van lekker dromen, filosferen over het leven, wandelen in de natuur, proeven, ruiken, aanraken als ik in de bossen ben. Ik vind het heerlijk om daar alleen te zijn, ook fijn om met anderen te delen. Daarnaast houd ik van concerten (klassiek en dat wat me raakt) al ben ik vanwege mijn hooggevoeligheid niet meer bij veel niet –klassieke concerten geweest ook vanwege drukte. Verder bezoek ik graag musea, filmhuis (culturele films), dansen thuis of een blote voetendisco of kleine zaal. Als het muziek is die mij raakt, kan ik daar zo in op gaan dat ik me grotendeels kan afsluiten voor evt. andere belastende prikkels, zodat ik toch plezier kan hebben. Het is alweer een tijdje geleden dus weet niet hoe ik dat nu zou beleven.
Daarnaast houd ik van rust en tijd alleen door brengen om me weer op te laden en indrukken te verwerken.
Ik zou het fijn vinden om af en toe met anderen gelijkgestemden te kunnen praten over buitenzintuiglijke ervaringen vanuit kracht, bewustzijn en positieve beschouwing. Dat is iets waar ik me wel eens wat alleen in voel. Gelukkig kan ik dat met mijn hoogsensitieve zus delen die haar ervaringen daarin heeft. Onthullend en bewustmakend nieuws (dat buiten het gangbare kader treed) heeft ook mijn interesse, iets waar ik graag met andere gelijkgestemden over zou willen praten.
Verder druk ik mijn diepste gevoelens uit via het liefste schrijven en als ik zin heb en me geïnspireerd voel schilderen en tekenen. Dansen is ook een belangrijke uitlaatklep voor mij zoals ik al schreef. Al heb ik ook wel ideeën om lekker te zingen in een rockkoor of djembé leren spelen. Zelfexpressie is belangrijk voor me.
Momenteel ben ik nog steeds herstellende van burn-out/ ernstige vermoeidheid. Gelukkig ben ik op de goede weg. Doe er alles aan op mijn manier en in mijn eigen tempo om stapje voor stapje mijn weg te hervinden.
Mocht je herkenning vinden in wat ik schrijf en voldoende aanknopingspunten om met mij tot uitwisseling te komen, dan lees ik het graag.
Als er een goede klik is kunnen we het contact verder onderzoeken via mailen en wellicht ontmoeten.
Hartelijke groet, Fabeltje