Hoi Allemaal,
Echte vriendschap bestaat wel, maar de manier waarop iedereen zoekende is is anders. Zelf ben ik niet het type wat eeuwig wil blijven emailen, chatten en zoals laatst werd voorgesteld hyves (en natuurlijk ook facebook enz.) Allemaal leuk om te doen, maar ik vind dit soort mensen vaak beeldschermplakkers.
Zelf zit ik ook wel eens op internet, heb inmiddels ook een eigen website gemaakt via jouwweb. Doel van deze website is om mensen in mijn eigen regio (Leiden), wat meer mogelijkheden te bieden en ook voor mezelf. Daarnaast organiseer ik zelf activiteiten, die ook op de website staan. Inmiddels heeft zich al een kleine groep gevormd, vnl. vrouwen, maar het bestaat op dit moment nog maar 2 maanden.
Ik organiseer dus al voor een alleenstaande club. Er komen altijd wel mensen op af, helaas doen velen dit maar 1x. De club waarvan ik lid ben is relatief jong en heeft weinig eisen. (25 tot 50 jaar, alle niveaus) Bovendien valt het mij ook op dat het vnl. niet rokers zijn of mensen die niet echt van het kroegleven houden. (vaak wel min. MBO niveau)
Soms zal een activiteit samen zijn met een alleenstaandenclub, maar er zijn ook activiteiten die dat niet zijn.
Ik ben ook lid geweest van andere clubs, die vnl. ouder zijn. En ja, ik hoor wel eens de opmerking dat dit soort clubs ‘zielig’ zijn. Die ervaring heb ik dus vooral met deze oudere clubs, niet met de club waarvan ik lid ben. Heb ooit iemand ontmoet die heel erg bezig was met wraak gevoelens, tegenover zijn ex, zijn inmiddels ex-schoonfamilie enz. Ik zeg altijd maar, het is maar wat je zielig vind!
Persoonlijk contact heeft dus sterk mijn voorkeur. Mailen doe ik wel, maar niet al te lang, als dat binnen redelijke tijd niet tot een afspraak komt, haak ik af, dat weet ik inmiddels wel. Dan heb ik dat vaak ook al aangegeven. (tel.nr. genoemd in de mail, leuke voorstellen gedaan enz.) In het begin heb ik ook veel landelijke contacten gehad.
Ook op dit moment heb ik contact met een vrouw uit Dordrecht en omgeving. We hebben elkaar ontmoet in Rotterdam, bellen met elkaar enz. Zij is niet zo bekend met mailen, vind dat moeilijk. Maar net als ik op zoek naar leuke vriendinnen in haar regio. (woon je in Dordrecht, zij is 40 jaar en heeft 2 kinderen, ik wil je reactie best doorsturen, zij is niet op zoek naar een man, maar wel naar gezellige vriendinnen)
Daarnaast heb ik mijn vriendin in Delft, ook niet echt naast de deur.
Mijn ervaring: spreek een aantal keer af, zorg dat je tussendoor ook contact heb via mail of telefonisch. En zelf heb ik ook de voorkeur voor groepscontact! Zo groeit bij mij vaak echte vriendschap. Internet is daarbij een hulpmiddel, om te zoeken, te mailen enz., maar niet het hoofdbestanddeel.
Denk maar aan de toespraak van onze Koningin, volgens mij was dit met Kerst en/ of Nieuwjaar. Die had het hier in feite ook over.
Er is wel enige durf voor nodig, maar ik vind dat dit beloont.
Groetjes van Silvia
P.S. denk je er ook zo over, dan kun je me mailen. Ik ben 45 jaar en woon in Leiden. Ben niet op zoek naar een relatie met een man. Alleen serieuze emails worden beantwoord en reacties die daarbij hun leeftijd en woonplaats vermelden. (Geen 55 plussers, daar heb ik al genoeg contacten mee)