Bestaat échte vriendschap nog?

• Petra

Hey!

Ik ben Petra, 24 jaar en woon in Hilversum. Ik werk in de ouderenzorg en vind dit erg leuk werk. Qua hobby's hou ik van alles wat met paarden te maken heeft, zwemmen, terrasje of bios pakken, winkelen en een lekkere fiets- of wandeltocht maken. Daarnaast ben ik geinteresseerd in psychologie en digitale fotografie.

Ik ben op zoek naar leuke nieuwe vriend(inn)en, liefst uit de omgeving van het Gooi, om leuke dingen mee te ondernemen, maar op ook een goed gesprek mee te kunnen voeren. Over leuke, maar ook over minder leuke dingen. Kortom: naar echte vriendschap. Mocht dit je aanspreken, neem dan contact met me op.

Groetjes Petra.

• Ted uit Zwolle

hey Petra,

hou hoop, echte vriendschap bestaat zeker nog wel, alleen is internet wellicht niet de beste manier om deze te vinden, te veel verwarren vriendschap met wat anders ….

Als je hier niet slaagt, zou je het eens kunnen proberen bij een paardenclub of fotografieclub bij je in de buurt (om maar wat te noemen), als die gezamelijke interesses voor jou belangrijk zijn. Ook zijn er wel single activiteiten clubs, waar de nadruk NIET op dating ligt, maar dat moet je ook maar liggen en vaak is dat een wat ouder publiek.

En als je een reactie wil, is het misschien handiger om je mailadres bij je bericht te plaatsen, let wel op dat dat niet je normale adres is, maar een ander nieuw online adres, om het kaf van het koren te kunnen scheiden ;)

(vanwege afstand (sorry, mijn probleem, kan jij niets aan doen) geen verdere vriendschap-intenties met je… , maar wilde je toch even een hart onder de riem steken)

• Templaz

Een goedemiddag

Ik las net je oproep en het lijkt me wel leuk om eens een keer op msn met elkaar te praten om te kijken of …….

Ik vind het altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen en kijken of daar een vriendschap uit kan komen of iets anders.

Weet niet of het de bedoeling is mezelf hier te beschrijven maar geloof nooit zo in die voorstel mailtjes.

Praat liever gewoon met een persoon in het echt of via msn zodat je zelf kan vragen wat je wilt weten.

oja ik ben trouwens 25 jaar

Maar in elk geval een fijn weekend verder toegewenst.

C

• Liesjuh

Hallo Petra

Echte vriendschap bestaat! Ik heb zo'n vriendin en dat is geweldig. Helaas houdt zij niet van paarden. Jij wel!

Ik weet dat je het niet in je tekst aangaf, maar zou jij zin hebben om in de zomer met mij naar Wales te gaan om te paardrijden? We zouden van tevoren ergens kunnen afspreken om te zien of het klikt.

Je gaf het niet aan maar ik probeer het gewoon. Ik zoek een reisgenote voor alle ruitervakanties die nog gaan komen. Lijkt je dit iets?

groet Liesbeth.

ps: ben wel 35. Misschien te oud voor je?

• petra19857@hotmail.com

Hey,

Jahoor, dat is goed. We kunnen altijd via msn kijken of er een leuke vriendschap uit kan komen. Ik heb het zelf ook niet zo op die “voorstel-mailtjes”, maar het zou wel handig zijn om te weten hoe je heet ;) Maar zet dan even je mailadres in je reactie, anders kan ik je niet toevoegen.

Groetjes Petra.

• petra19857@hotmail.com

Hey Liesbeth,

Neehoor, voor vriendschap ben je niet te oud! Moet allereerst zeggen dat het me werkelijk fantastisch zou lijken om met jou samen op paardenvakantie te gaan! Ik ben inderdaad een absolute paardengek! Er is alleen een maar: Ik weet niet wat zo'n vakantie kost? Ik heb zelf wel een baan, maar mijn vriend zit al bijna 2 maanden thuis en daardoor moet ik dus nu alle vaste lasten alleen betalen… Ik kan dus niet heel veel opzij leggen ervoor… Want hoelang is die vakantie eigenlijk? Wales lijkt me wel ontzettend mooi, zou er graag een keer heengaan. Ik zal je bij deze even mijn mailadres geven, dan kunnen we elkaar beter bereiken.

Dat is: petra19857@hotmail.com. Ik hoop nog van je te horen!

Groetjes Petra.

• Liesjuh

Hallo Ted,

Ik vind jouw mail naar Petra heel vriendelijk en deze heeft me doen besluiten om mijn reactie te posten. Petra heeft na enkele mails naar mij toe ineens niets meer laten horen. Als je (zij dus) een contact niet meer wilt, is het fatsoenlijk om even te laten weten waar de ander aan toe is. Dat Petra nog steeds op zoek is naar echte vriendschap en zichzelf de vraag stelt of deze bestaat, begin ik nu te begrijpen. Nee, Petra, dit verdient geen schoonheidsprijs!

Liesjuh.

• SilviaB

Hoi Allemaal,

Echte vriendschap bestaat wel, maar de manier waarop iedereen zoekende is is anders. Zelf ben ik niet het type wat eeuwig wil blijven emailen, chatten en zoals laatst werd voorgesteld hyves (en natuurlijk ook facebook enz.) Allemaal leuk om te doen, maar ik vind dit soort mensen vaak beeldschermplakkers.

Zelf zit ik ook wel eens op internet, heb inmiddels ook een eigen website gemaakt via jouwweb. Doel van deze website is om mensen in mijn eigen regio (Leiden), wat meer mogelijkheden te bieden en ook voor mezelf. Daarnaast organiseer ik zelf activiteiten, die ook op de website staan. Inmiddels heeft zich al een kleine groep gevormd, vnl. vrouwen, maar het bestaat op dit moment nog maar 2 maanden.

Ik organiseer dus al voor een alleenstaande club. Er komen altijd wel mensen op af, helaas doen velen dit maar 1x. De club waarvan ik lid ben is relatief jong en heeft weinig eisen. (25 tot 50 jaar, alle niveaus) Bovendien valt het mij ook op dat het vnl. niet rokers zijn of mensen die niet echt van het kroegleven houden. (vaak wel min. MBO niveau)

Soms zal een activiteit samen zijn met een alleenstaandenclub, maar er zijn ook activiteiten die dat niet zijn.

Ik ben ook lid geweest van andere clubs, die vnl. ouder zijn. En ja, ik hoor wel eens de opmerking dat dit soort clubs ‘zielig’ zijn. Die ervaring heb ik dus vooral met deze oudere clubs, niet met de club waarvan ik lid ben. Heb ooit iemand ontmoet die heel erg bezig was met wraak gevoelens, tegenover zijn ex, zijn inmiddels ex-schoonfamilie enz. Ik zeg altijd maar, het is maar wat je zielig vind!

Persoonlijk contact heeft dus sterk mijn voorkeur. Mailen doe ik wel, maar niet al te lang, als dat binnen redelijke tijd niet tot een afspraak komt, haak ik af, dat weet ik inmiddels wel. Dan heb ik dat vaak ook al aangegeven. (tel.nr. genoemd in de mail, leuke voorstellen gedaan enz.) In het begin heb ik ook veel landelijke contacten gehad.

Ook op dit moment heb ik contact met een vrouw uit Dordrecht en omgeving. We hebben elkaar ontmoet in Rotterdam, bellen met elkaar enz. Zij is niet zo bekend met mailen, vind dat moeilijk. Maar net als ik op zoek naar leuke vriendinnen in haar regio. (woon je in Dordrecht, zij is 40 jaar en heeft 2 kinderen, ik wil je reactie best doorsturen, zij is niet op zoek naar een man, maar wel naar gezellige vriendinnen)

Daarnaast heb ik mijn vriendin in Delft, ook niet echt naast de deur.

Mijn ervaring: spreek een aantal keer af, zorg dat je tussendoor ook contact heb via mail of telefonisch. En zelf heb ik ook de voorkeur voor groepscontact! Zo groeit bij mij vaak echte vriendschap. Internet is daarbij een hulpmiddel, om te zoeken, te mailen enz., maar niet het hoofdbestanddeel.

Denk maar aan de toespraak van onze Koningin, volgens mij was dit met Kerst en/ of Nieuwjaar. Die had het hier in feite ook over.

Er is wel enige durf voor nodig, maar ik vind dat dit beloont.

Groetjes van Silvia

P.S. denk je er ook zo over, dan kun je me mailen. Ik ben 45 jaar en woon in Leiden. Ben niet op zoek naar een relatie met een man. Alleen serieuze emails worden beantwoord en reacties die daarbij hun leeftijd en woonplaats vermelden. (Geen 55 plussers, daar heb ik al genoeg contacten mee)

• vynckli

Hallo Petra

ik hoor niks meer van jou. Ik denk dat je geen contact meer wilt, maar ik had het wel prettig gevonden als je me dit even had laten weten. Vriendschap, echte vriendschap kan niet tot bloei komen als je niks meer van jezelf laat horen. Je zoekt echte vriendschap en daarom geef ik je als tip mee: ben eerlijk en geef het ook aan als je geen contact meer wilt. Dit kan ook door niet meer te reageren, maar voor de ander is dit niet leuk. Nu ben ik degene die niks meer van je hoort…

Ik ben niet boos maar ik vind dat je zoektocht naar echte vriendschap je verplicht om eerlijk te zijn, ook als je het niet meer leuk vindt om te mailen of wat dan ook.

Liesjuh.