Ik weet dat ik niet op de juiste forum zit, maar ik weet niet in welk forum ik dit verhaal kan plaatsen, er is nl. geen prikbord over dit onderwerp. Als iemand dat wel weet waar ik het het beste kan plaatsten hoor ik dit zeer graag!! (die natuurlijk wel zeer actief is). Mijn excuses alvast!
Hallo, dit is de eerste keer dat ik een berichtje plaats op dit forum. Ik zit met een heel lastig probleem en ik weet niet zo goed wat ik hier nou mee moet. Daarom hoop ik dat ik via jullie een juiste advies krijg wat ik het beste kan doen. Het gaat om het volgende.
Ik werk als assistent fysiotherapie in een verpleeghuis, en doe dit werk nu bijna 6 jaar. Mijn werk bestaat uit transport (mensen halen en brengen, zodat de fysiotherapeuten geen tijd kwijt zijn aan patiënten halen en brengen) licht administratief werk (dossiers maken en opruimen ontslagbrieven uitwerken, mutaties verwerken, notuleren in een werkoverleg, en helpen in de oefenzaal). Op zich een leuke baan dat ik altijd met veel plezier deed.
Ik ben sinds september begonnen met een opleiding voor secretaresse. Omdat ik gewoon merk dat ik het administratieve werk het leukste vindt. Ik ben dus met een omscholing bezig! Deze opleiding volg ik met heel veel plezier en natuurlijk hoop ik straks een betere baan te krijgen die beter bij mij past. Deze opleiding volg ik via Scheidegger een zeer goed opleiding instituut waar natuurlijk ook een prijskaartje aan zit. Dit heb ik bewust gekozen want ik wilde de opleiding niet volgen via een regio college.
Het eerste blok heb ik met succes afgesloten. Nu ben ik met het tweede gedeelte bezig: Windows Word, Word gevorderden en PowerPoint. (5 juni examen in).
Nu heb ik drie weken geleden dat boek van mijn opleiding meegenomen naar mijn werk, omdat ik iets niet helemaal begreep, en het aan een collega wilde vragen. Had ik dat nou maar niet gedaan want ze zei, “ik heb even in je boek gebladderd, ?prachtig boek hoor”, en daarop zij ze: “je kan het ook zo door de kopieermachine doen he, dan hebben wij het ook op de afdeling”. Ik was er een beetje beduusd van en wist even niet wat ik zeggen moest (ik ben nogal verlegen en durf nooit zo goed nee te zeggen of zeer adrem te zijn). Ik zei alleen “ja dat kan, maar niet ja dat is goed? stom, stom! ”ze zei ik heb hier nog wel een map waar het in kan. Ik wilde dit niet maar durfde het niet te zeggen!
Het is een heel dure opleiding 4.500 ? (ook al was hij goedkoop dan nog) met mijn baas heb ik een paar keer een gesprek gehad over een vergoeding van de opleiding omdat ik in principe in de stichting wil blijven, me baas stemde daar in (een kwart) maar ik ben hier al zo lang mee bezig (op een vergoeding) en ik heb nog geen dubbeltje“. Nu zei zij die het boek wilde hebben, ”vergoeding eerst moet je je opleiding maar met succes afgerond hebben".
Ik heb er met mijn vriend over gehad, en hij vindt het absoluut niet goed dat ik dat boek ga kopiëren.Dan betalen ze het eerst maar de helft van de opleiding zegt hij (hij is daar heel anders in dan ik, heel direct, was ik dat ook maar, ik draai er erg om heen en ben niet duidelijk genoeg naar de ander toe wat ik nou wel of niet wil). Ik dacht, ik praat er niet meer over dan vergeet ze het vast.
Na ruim twee weken (gisteren) begon ze er zo van het een op het ander moment weer over met de woorden “he neem volgende week dat boek mee dan kopieer ik het voor mee eigen, ik wil het ook leren thuis en dan leg ik het ook op de afdeling neer.”. Ik was helemaal perplex en stond met me mond vol tanden. ik kreeg een rode kop en was stom verbaast, zo brutaal! Ik zei toen (dat had ik van mijn vriend) Ik betaal ? 4.4500 euro en heb er moeite mee dat het op de afdeling komt te liggen ik betaal er een groot bedrag voor en iedereen kan er gebruik van maken. Ze zei toen “dat boek is voor me eigen, dat komt bij mij thuis te staan”. Ik begon nog even over die vergoeding, maar ze zei dat kun je vergeten eerst maar eens succes afronden. Het was aan het einde van de dag en ik ging naar huis.
S' avonds zei ik het tegen me vriend, en die was razend! (niet op mij hoor!) Hoe durft ze, hij zei, je moet gewoon zeggen “nee, dat doe ik niet” en als je het wel wil dan betaal je maar zelf minstens ? 750,00. Hij zei tegen me, je neemt het boek niet mee hoor!! Me vriend zei ook je kan het ze eigenlijk niet eens kwalijk nemen, ze denken daar niet eens aan ?dat het mijn opleiding is en ik er een hoop voor betaal? .
5 jaar gelden heb ik niet zo lekker gefunctioneerd, nu wel hoor, heb toen veel gesprekken gehad (met haar en met me baas) om mij daarmee te helpen, ik ben zo bang dat ze het daar op gooit als ik nee zeg, dat doet ze absoluut, "ik heb in jouw en …. (baas) heel veel energie gestoken in jou functioneren om dat weer goed te krijgen daar mag je wat voor terug doen. Ik zou dat niet eerlijk vinden want ik heb er zelf ook heel veel energie in gestoken om me best te doen!!!!!! (iedereen functioneert toch wel eens niet naar behoren van zijn baas)???
Nu moet ik het van mijn collega mee nemen vrijdag (25mei) en ik weet echt niet wat ik moet. Ik wil het niet, maar hoe kan ik dit nou het beste oplossen, en wat vinden jullie ervan, hebben jullie tips voor mij?????
Ik kan het ook steeds per ongeluk vergeten, ik ga daar toch weg op korte termijn (blijf wel in de stichting) maar zei werkt daar niet.
Wat moet ik, ik weet dat ik vanaf het begin meteen duidelijk nee had moeten zeggen maar dat is niet gebeurd. Ik heb niet duidelijk nee of ja gezegd.
Bedankt voor jullie reactie alvast