Vriendin kwijt mischien, wat moet ik doen!!!!!!

• mevrouw

Hallo, ik zit nog al met een probleem waar ik zelf de schuldige van ben!

Ik heb een lieve vriendin van ruim 10 jaar. We zijn niet heel kloos maar op verjaardagen komen we bij elkaar en 1 keer in de maand zag ik haar toch wel en we belde ook zeker 1x in de 14-dagen.

Nu had zij al jaren een relatie en heeft 2 kinderen. In December is ze officieel gescheiden, heel vervelend. Ze zijn niet met ruzie uit elkaar gegaan want hij hielp haar ook met het klussen in het nieuwe huis, hij kwam zelfs op haar open huis en ze hebben een gezamenlijke vriendenkring, gaan dan ook nog met elkaar op vakantie, zelfs de verjaardag van haar kinderen willen ze samen blijven vieren, erg vreemd of je gaat scheiden of niet!!!!

Dan zeg ik ze wil alleen maar scheiden voor aandacht! Maar goed zij moet dat zelf weten het is hun keuze, en ik heb me mening dan ook geheel voor me gehouden en niet tegen haar gezegd, dat is anders niet aardig. Ja, mijn vriend vindt het ook belachelijk en erg vreemd maar goed. Hier ligt het dus niet aan van wat er aan de hand is. (en leg ik dit nu ter zijde).

Het probleem is?..

Ik heb al die tijd niks van me laten horen, nu ben ik wel met een heel zware studie begonnen en dat gaat gewoon voor alles, dat is mijn toekomst ( 33uur werken, 20 uur huiswerk, naar school, een eigen huisje, huishouden en een lieve vriend die je ook nog wil zien). Op de dag van de verhuizing zelf moest ik een week later een zwaar examen doen en elke ochtend om 4.30 zat ik al te leren, voor ik naar mijn werk ging. (heb ik overigens gehaald met een 9) Oke ik had op zijn minst een telefoontje kunnen doen of een mailtje sturen, daar heeft ze gelijk in, maar zij heeft ook wel eens een keer een moment gehad dat ze niks liet horen (twee maanden, er was toen ook niks aan de hand hoor!). Een andere vriendin van mij gaf mij gelijk dat studie voor gaat en dat ze dat ook moet begrijpen (het is ook nog eens een studie van duizenden euro?s!!!). Me vriend zij wel eens heb je al eens wat van ???.gehoord, ik zij nee en hij zij wel hoe langer je wacht des te moeilijker. Dat is ook zo!

Het is niet netjes dat geef ik met recht toe, maar gisteravond kreeg ik opeens een mailtje dat zij mij aan wou aanmelden als vriendin op Hyves. Ik heb haar toen direct terug gemaild en gezegd dat ik heel blij was met maar mailtje en dat we gauw moeten praten. Ik kom nu thuis en heb nu wel een boos mailtje van haar gehad, omdat ik op het andere mailtje voor het eerst weer reageerde.

Ik heb donderdag zo en zo een verjaardag van een andere vriendin (haar beste vriendin) en kom haar daar tegen. Ik zie hier eigenlijk wel wat tegen op, aan de andere kant denk ik dan dan vertrek je toch maar ik wil dat eigenlijk ook weer niet. Op een verjaardag iemand dan weer tegen het lijf lopen is moeilijk. Ik zal heel aardig doen en me excusses aanbieden meer kan ik niet. Op die verjaardag is het ook altijd erg druk en een discussie kan ik niet aan. Tevens moet ik ook alleen want mijn vriend moet s?avonds werken en die kan dus niet. Kan dan op dat moment ook niet op hem terug vallen. Ik kan wel bloemen mee nemen maar ik wil eigenlijk eerst wachten hoe ze donderdag reageert. En dan alsnog.

Zij had trouwens wel verschrikkelijk veel hulp met klussen en verhuizen zeker een man of 30 dus op die manier kan z mij niet gemist hebben??

Zelf ben ik helemaal niet zo en sta ik altijd voor meer dan 100% achter iemand die ik kan hlepen op wat voor manier dan ook. dat heeft ze in het verleden wel eens gezegd. Ik weet ook niet hoe dit is gelopen. Soms gebeuren dingen wel eens terwijl je dat nooit gewild had!!!

Wat kan ik het beste doen??.

Zit er erg mee!!

Bedankt voor jullie hulp.

• 23girl23

Hoi Mevrouw,

Ik begrijp je probleem helemaal. Ten eerste wil ik zeggen dat je inderdaad wel had kunnen bellen of mailen want dat kost inderdaad weinig moeite. Vooral als ze in zo'n pijnlijke situatie zit. In jouw ogen lijkt het dat ze erg goed uit elkaar zijn gegaan en zo lijkt het ook. Maar ze zullen vast een goede reden hebben om te gaan scheiden. Ookal ben je nog zo goed met haar bevriend, niemand kan andermans relatie 100% begrijpen. En ik vind dat je dat ook moet respecteren.

Maar je had al aangegeven dat het hier niet om ging dus zal ik dat ook laten.

Je hebt dus een fout gemaakt en je hebt je vriendin gekwetst. Maar je bent ook maar een mens en je mag fouten maken. Soms lopen de dingen hoe ze lopen.

Ik denk dat je het beste gewoon de telefoon moet pakken en haar moet bellen. Doe dit voor de verjaardag van die andere vriendin. Dus vandaag of morgen.

Het is natuurlijk best eng om haar te bellen maar daar moet je je proberen overheen te zetten. je weet vantevoren nooit hoe een gesprek zal verlopen.

Ze mag ook best even boos op je zijn. Geef je fout toe en maak niet te veel smoesjes. Zeg dat je fout zat en dat het je heel erg spijt en dat je hoopt dat dit niet jullie vriendschap heeft verpest. Je kan het beste gewoon eerlijk zijn tegen haar. Dat zal ze waarschijnlijk het meest waarderen. Je kunt niet meer doen dan je excuses aanbieden en eerlijk zijn. Dan is het aan haar of ze het je kan vergeven of niet.

Op deze manier kun je haar best onder ogen komen op de verjaardag.

Je hebt jouw deel dan gedaan en je hoeft je dan niet meer te schamen.

Zeg haar ook gewoon eerlijk dat je dit uit wilde praten voor de verjaardag om een ongemakkelijke situatie te voorkomen. Dat is beter voor jou, je vriendin en voor alle mensen op die verjaardag.

In principe komt het neer op, doe wat je moet doen, en dan is het aan haar.

Je kan inderdaad niet meer doen dan je excuses aanbieden en haar een kans te geven om boos op je te zijn. Waarschijnlijk kunnen jullie dit op een volwassen manier uitpraten.

Heel veel succes!!

Ik hoor graag van je hoe het is verlopen.

Vooral aangezien ik zo veel tijd in dit mailtje gestoken heb :)

Groetjes,

Girl23

• mevrouw

Hallo 23girl23,

Erg lief je reactie en dat je mijn verhaal begrijpt. Ik kan hier ook zeker wat mee. Ik ga haar morgenavond bellen, al zie ik er wel als een blok tegen op. Zij kent mij natuurlijk ook al jaren en ze weet dan heus wel hoe ik in elkaar zit en dat dit normaal van mij helemaal geen manier van werken is. (als dit nu vaker voor komt maar dat is nooit zo geweest!!!!)

Iedereen maakt fouten daar heb je volkomen gelijk in, maar ik geef zelf ook toe het is ook niet zo netjes geweest, zo eerlijk ben ik dan ook weer om dat toe te geven!!

Daar ben je volwassen in.

Nu ga ik even van het ergste uit, stel ik krijg haar morgenavond telefonisch niet te pakken (mailen vind ik eigenlijk in deze situatie niet passend) maar ik doe het wel als het moet. Stel ze leest die ook niet dan zie ik haar dus voor het eerst op de verjaardag van onze beste vriendinnen.

Wat moet ik doen??

Ze zou toch wel begrijpen dat je je sociale leventje helemaal aan de kant zet voor een studie dat is toch normaal, of niet???

We zijn allebei in de dertig dan weet ze toch wel dat je zoiets absoluut niet expres doet, Hoe kan zoiets nou gebeuren??

Het is per ongeluk zo gelopen heel vervelend!

Ik hou je zeker op de hoogte!!

Als ik haar gesproken heb, of meer weet.

Groetjes, Miranda

• Mia

Moeilijke situatie mevrouw,

wat dacht je ervan gewoon eerlijk te zijn en te zeggen wat je voelt.

Een goede vriendschap moet dit aankunnen.

Het is niet de reden dat zij genoeg hulp heeft gehad bij het klussen in huis

dat zal ze zelf ook weten, maar een beetje aandacht en interesse van

een vriendin in dit geval jij, is wel belangrijk.

Als vrienden hoef je ook niet dagelijks bij elkaar over de vloer te komen.

Wel is het belangrijk om van elkaar aan te kunnen.

Als je echt haar vrienschap wilt behouden, ga gewoon praten

je hoeft niet af te wachten tot die eerste verjaardag die komen gaat.

Bel en vertel en wees eerlijk.

Succes

M

• mevrouw

Ik heb haar gisteren gebeld, ze nam niet de telefoon op ( ik zocht daar niks achter omdat ze ook niet thuis kan zijn). Een uur later kreeg ik van haar een sms-je met de tekst hai………. had je mij gebeld? ik ben op visite, zullen we morgen bellen?

Groetjes, ………..

Ik ga haar vanavond bellen ben heel benieuwd……..

Zie er iets inder tegen op maar toch ook wel een beetje. Ik ga nu op verjaardag misschien zie ik haar daar ook wl maar dat weet ik niet.

Jullie horen het.

• 23girl23

Hey echt goed dat je hebt gebeld. het feit dat ze reageert en vraagt of jullie vandaag konden bellen zegt al dat ze er open voor staat. Ik denk dat het allemaal goed gaat komen.

Ik hoor graag van je hoe het op de verjaardag is verlopen (als ze er ook was).

En anders als je haar gesproken hebt.

Heel veel plezier op de verjaardag en ik hoor het wel.

Groetjes,

Girl

• Mia

Toont van karakter dat je haar gebeld hebt.

Goed van je.

Haar reactie naar jou toe is ook zeer positief

Het zal allemaal goed komen, ik ben ervan overtuigd

veel plezier op de verjaardag ennnne……. laat het ons even weten okay>

groetjes voor jou en je vriendin, en dat jullie nog lang plezier van elkaar hebben

• mevrouw

Hallo, nou ik ben dus op die verjaardag geweest, de verjaardag zelf was gezellig gingen ook gezellig barbecuen. Nu over die vriendin. Ik was nog maar nauwelijks binnen (had net het cadeau aan de jarige job gegeven), ze zag me, we liepen naar elkaar toe en we omhelsden elkaar van blijdschap, kreeg een kus van haar, zo lief en leuk!!! Ik heb heel lang met haar staan kletsen en ook gezegd dat het niet netjes van mij was. Zij vond het ook niet zo leuk van mij zei ze, maar ze was niet boos!! Ze snapte ook wel dat het het grootste gedeelte ook aan mijn studie lag dat begreep ze volkomen. Ik zei ook dat ik niet zo goed wist hoe het zo had kunnen lopen, ze zei toen wel soms loopt ook iets totaal anders dan dat je gewild had en kan je het gewoon niet verklaren. Mooi geegd.

Later zat ik heerlijk buiten en kwam ze bij me zitten. Haar dochtertje sprong bij mij op schot en zij dag………. en gaf me een kusje (zij is 5 jaar). Ik heb gelijk wat afgesproken om vandaag naar haar toe te gaan.

Maar of het lot er mee speelt ik heb buikgriep, zal jullie de details besparen. Ik heb dus afgebeld (durfde dat eerst niet) vond het wel rot voor haar, ze geloofde het wel. Nu ga ik donderdagavond naar haar toe. Ik had aan die andere vriendin van ons stiekem gevraagd wat de kleuren van haar nieuwe huis zijn, licht blauw dus ik zal gelijk kijken of ik wat leuks voor haar in die kleur mee kan nemen en een bos bloemen.

We zijn al ruim 10 jaar vriendinnen en het leek mij ook onwaarschijnlijk dat het door zo'n voorval onze vriendschap ten einde was.

Op een goede afloop!!!!

Wie weet een leuk cadeau in die kleur, lichtblauw moelijke kleur

Zelf heb ik rose en donker bruin in mijn huis

Mijn lieve vriend was ook blij voor mij en zei, zie nou wel dat het is afgelopen

• mevrouw

De laatste zin iets te snel getypt, het moet zijn dat hij blij voor me is dat het goed is afgelopen.

• Mia

Ik vind het zo ontzettend fijn voor je.

Dit is zoals vriendschap zou moeten zijn.

Geniet ervan mevrouw, en laat het niet meer versloffen

Ik ben blij voor jullie.