Hallo, ik zit nog al met een probleem waar ik zelf de schuldige van ben!
Ik heb een lieve vriendin van ruim 10 jaar. We zijn niet heel kloos maar op verjaardagen komen we bij elkaar en 1 keer in de maand zag ik haar toch wel en we belde ook zeker 1x in de 14-dagen.
Nu had zij al jaren een relatie en heeft 2 kinderen. In December is ze officieel gescheiden, heel vervelend. Ze zijn niet met ruzie uit elkaar gegaan want hij hielp haar ook met het klussen in het nieuwe huis, hij kwam zelfs op haar open huis en ze hebben een gezamenlijke vriendenkring, gaan dan ook nog met elkaar op vakantie, zelfs de verjaardag van haar kinderen willen ze samen blijven vieren, erg vreemd of je gaat scheiden of niet!!!!
Dan zeg ik ze wil alleen maar scheiden voor aandacht! Maar goed zij moet dat zelf weten het is hun keuze, en ik heb me mening dan ook geheel voor me gehouden en niet tegen haar gezegd, dat is anders niet aardig. Ja, mijn vriend vindt het ook belachelijk en erg vreemd maar goed. Hier ligt het dus niet aan van wat er aan de hand is. (en leg ik dit nu ter zijde).
Het probleem is?..
Ik heb al die tijd niks van me laten horen, nu ben ik wel met een heel zware studie begonnen en dat gaat gewoon voor alles, dat is mijn toekomst ( 33uur werken, 20 uur huiswerk, naar school, een eigen huisje, huishouden en een lieve vriend die je ook nog wil zien). Op de dag van de verhuizing zelf moest ik een week later een zwaar examen doen en elke ochtend om 4.30 zat ik al te leren, voor ik naar mijn werk ging. (heb ik overigens gehaald met een 9) Oke ik had op zijn minst een telefoontje kunnen doen of een mailtje sturen, daar heeft ze gelijk in, maar zij heeft ook wel eens een keer een moment gehad dat ze niks liet horen (twee maanden, er was toen ook niks aan de hand hoor!). Een andere vriendin van mij gaf mij gelijk dat studie voor gaat en dat ze dat ook moet begrijpen (het is ook nog eens een studie van duizenden euro?s!!!). Me vriend zij wel eens heb je al eens wat van ???.gehoord, ik zij nee en hij zij wel hoe langer je wacht des te moeilijker. Dat is ook zo!
Het is niet netjes dat geef ik met recht toe, maar gisteravond kreeg ik opeens een mailtje dat zij mij aan wou aanmelden als vriendin op Hyves. Ik heb haar toen direct terug gemaild en gezegd dat ik heel blij was met maar mailtje en dat we gauw moeten praten. Ik kom nu thuis en heb nu wel een boos mailtje van haar gehad, omdat ik op het andere mailtje voor het eerst weer reageerde.
Ik heb donderdag zo en zo een verjaardag van een andere vriendin (haar beste vriendin) en kom haar daar tegen. Ik zie hier eigenlijk wel wat tegen op, aan de andere kant denk ik dan dan vertrek je toch maar ik wil dat eigenlijk ook weer niet. Op een verjaardag iemand dan weer tegen het lijf lopen is moeilijk. Ik zal heel aardig doen en me excusses aanbieden meer kan ik niet. Op die verjaardag is het ook altijd erg druk en een discussie kan ik niet aan. Tevens moet ik ook alleen want mijn vriend moet s?avonds werken en die kan dus niet. Kan dan op dat moment ook niet op hem terug vallen. Ik kan wel bloemen mee nemen maar ik wil eigenlijk eerst wachten hoe ze donderdag reageert. En dan alsnog.
Zij had trouwens wel verschrikkelijk veel hulp met klussen en verhuizen zeker een man of 30 dus op die manier kan z mij niet gemist hebben??
Zelf ben ik helemaal niet zo en sta ik altijd voor meer dan 100% achter iemand die ik kan hlepen op wat voor manier dan ook. dat heeft ze in het verleden wel eens gezegd. Ik weet ook niet hoe dit is gelopen. Soms gebeuren dingen wel eens terwijl je dat nooit gewild had!!!
Wat kan ik het beste doen??.
Zit er erg mee!!
Bedankt voor jullie hulp.