"gedumpt" door vriendinnen

• Estertje

Ik had altijd twee beste vriendinnen waarmee ik alles samendeed. Totdat zij ineens besloten dat ik niet “leuk” genoeg meer was en zij mij op een super lullige manier aan de kant zetten. Ik heb het hier erg moeilijk mee en ik ben dan ook op zoek naar meiden die hetzelfde hebben meegemaakt. Om ervaringen te delen en om misschien een goede vriendschap mee op te bouwen.

• miranda

Estertje schreef:

>

> Ik had altijd twee beste vriendinnen waarmee ik alles

> samendeed. Totdat zij ineens besloten dat ik niet “leuk”

> genoeg meer was en zij mij op een super lullige manier aan de

> kant zetten. Ik heb het hier erg moeilijk mee en ik ben dan

> ook op zoek naar meiden die hetzelfde hebben meegemaakt. Om

> ervaringen te delen en om misschien een goede vriendschap mee

> op te bouwen.

hallo estertje,

ik ken je gevoel helemaal, ik heb drie weken geleden hetzelfde meegemaakt, wat is dat een k.u.t.gevoel! en zo frustrerend….

groetjes, miranda.

• Estertje

Hallo Miranda,

Klote dat jij het ook hebt meegemaakt :-(

Hoe is het bij jou precies gekomen?

Sterkte!

• Liesbeth

hallo Miranda, Estertje en andere mensen die hetzelfde hebben meegemaakt:

helaas ook voor mij geen onbekende. Jarenlang heb ik geprobeerd door te dringen tot de echte gevoelens van een toenmalige vriendin, maar ik kwam niet door de harde laag heen. Daarna kreeg ik het verwijt dat ik geen goede vriendin was geweest en werd ik opzij geschoven. Het is hard geweest, maar ik weet nu wel wat echte vriendschap is en als er niet gepraat wordt en dingen blijven maar weggestopt, is het niet veel waard.

Het is inderdaad een rotgevoel en ik vind het nog steeds jammer dat die ene persoon geen vriendin meer is, maar zo kan het gaan helaas.

Een levensles waaruit positieve dingen zijn te halen. Ook van een verhaal hoe het niet moet, kun je leren hoe het dan wel moet en je nieuwe vriendschappen hierop selecteren.

Sterkte en succes. Ik weet zeker dat je iemand gaat ontmoeten waar je veel vriendschap van krijgt. Zolang je positief blijft, dat is belangrijk…

Liesbeth.

• Alinda

Hoi,

Het ziet er naar uit dat we geen van allen de enige zijn.

Ook ik heb in het verleden met iets dergelijks te maken gehad.

(sorry) alleen was ik degeen die na jaren de boot afnam en zei tot hier en niet verder.

Al zeker 15 jaar lang waren we vriendinnen van elkaar. ik trouwde eerst en later trouwde ook zij. Beide hadden ze al kinderen uit een eerdere relatie/huwelijk.

Het was al die jaren al zo, dat alles moest gaan zoals zij graag wilde.

Tot het TE erg werd, Ze moest die dag erg nodig naar een tandarts, en zij reageerde dan naar die assistente zo dat ze dan ook wanneer zij wilde bij de arts kon komen. Omdat de tandarts geen tijd had binnen 4 uur. werd ze heel boos en ging ze er naar toe, heeft de boel daar op zijn kop gezet. De arts reageerde dat hij haar nu na al die jaren zo, uit zijn patienten-lijst zou halen. Hij was het meer dan zat.

Ze is naar huis gegaan, en het was voor de zoveelste keer haar man die het moest ontgelden. Hij moest van zijn werk meteen naar huis komen en anders zou ze hem kweet niet wat aan doen. Maar ook haar man was het beu, en liet haar links liggen.

Terwijl ze mij aan de telefoon had, sprak ze over zelfmoord.

Ik heb werkelijk lopen kleppen als brugman, om haar op andere gedachten te brengen. Niets hielp. De verbinding werd verbroken.

We woonde 1 uur rijden uit elkaar. Dus ik kon niet op tijd bij haar zijn.

Haar moeder woonde op 5min afstand, en die heb ik gebeld. Uiteindelijk werd er na 40 min de telefoon opgenomen door een politie-agent. Ze werd meegenomen door de ambulance. Ze had zojuist 45 pillen ingenomen waarvan 4 verschillende.

De volgende dag heb ik heel mijn huishouden achtergelaten. mijn dochter zou worden opgevangen door mijn moeder. En ik ben zoals dat van een vriendin word verwacht naar haar toe gegaan. Daar heb ik klaargestaan voor Moeder, Man en haar kinderen. Zeer heftige periode.

Ze kwam uit het ziekenhuis, en werd zelfs opgenomen in een kliniek. Omdat dat beter was voor haar. inmiddels kreeg ze hulp van een instantie en daar bleek uit te komen dat ze Borderline had/heeft.

3 maanden later zei ze dat het beter was de vriendschap stop te zetten. omdat ze wat afstand wilde. Ze nam het mij kwalijk want doordat ik haar moeder had gebeld is haar leven uiteindelijk gered. Wat ze niet wilde.

Ik voelde mij als oud vuil aan straat gezet, na alles wat ik had gedaan.

Na 2 maanden wilde ze het contakt terug, en is ook wel zo gegaan. Maar helemaal geworden zoals het vroeger was gebeurde niet.

Wij (mijn man en ik) waren aan het kijken naar een ander huisje. Daar wist ze van! en ze heeft zonder dat ik het wist een bod gedaan op dat huis uit mijn naam.

Gezien het verleden en haar gedrag, besloot ik de vriendschap te beeindigen.

Dat gebeurde in Mei ‘05. In Sept ’05 kreeg ik een paar dagen voor mijn verjaardag een brief van de kinderbescherming. Er was melding gedaan dat ik mijn kind zou mishandelen. De melding was gedaan in Mei. Toen wisten mijn man en ik voldoende.

Okt '05 belde ze op, om met een schone lij te kunnen beginnen. Maar ze moest dan wel van haar therapeut alles opbiechten. Dus vertelde ze naar ons dat ze die valse aanmelding had gedaan uit wraak.

En ja helaas. bij de kinderbescherming blijf je gewoon geboekt staan met die stempel. want het was een officiele melding. waar of niet waar. stempel blijft.

Je kunt natuurlijk wel begrijpen, die vriendschap van 15 jaar is dus echt over!

Groetjes. Alinda.

PS/ het is gewoon vreemd dat sommige mensen de waarde van vriendschap niet inzien. En wanneer ze het verbreken of kapot maken moet je maar denken dat dat soort mensen het dan gewoon ook niet waard zijn.!

• miranda

hoi pipeloi,

ik heb mijn verhaal naar estertje prive gemaild maar zal het hier ook nog een keer vertellen. ik had sinds ruim een jaar een beste vriendin in de buurt gevonden. ik helemaal happy, we deden alles samen, ook met onze mannen en kinderen. we waren zelfs collega's geworden. met de carnaval zouden we samen 4 dagen gaan stappen. op carnavalszaterdagochtend belt ze me op om te vertellen dat onze bazin had gebeld dat er iets fout was gegaan en dat ze de hele carnaval moest werken en dus niet met mij weg kon gaan. ik voelde me toen al goed voor het blok gezet en had er een vreemd gevoel bij omdat ze zich een paar keer versprak. aangezien ik haar al vaker had betrapt op verzinsels (mijn man noemt het leugens) en ze me al een streek geleverd had en ik niks van onze bazin had gehoord heb ik zelf met haar gebeld. het hele verhaal was compleet gelogen en achteraf is ze met andere vrienden op stap gegaan. dan weet je echt niet waar je het zoeken moet als je zoiets hoort. toen ik haar ermee confronteerde had ik het verkeerd begrepen en dacht ze dat ik niet mee wilde, ze draaide het verhaal gewoon om!

• miranda

zo alinda, das ook een heel verhaal zeg. begrijpelijk dat je voor jezelf kiest, op een gegeven moment moet je wel.

gr, miranda.

• Alinda

ja Miranda inderdaad.

Inmiddels heb ik me er wel al overheen gezet.

Zo nu en dan probeerd ze mij nog wel eens te bellen, alleen sta ik haar dan niet te woord. Althans. Heb er gewoon niets meer te melden. Klaar.

Ik heb veel respect gehad voor haar hoor, en begrijp me goed in het begin heb ik het er best moeilijk mee gehad.

Het is en blijft een ziekte, ze kan zich er makkelijk achter verschuilen. Alleen was ik er op een gegeven moment mooi klaar mee.

Groetjes, Alinda

• miranda

hoi alinda,

mijn ex-vriendin is ondertussen geen collega meer en nu bazuint ze overal rond dat ze gaan verhuizen maar geen bordje in de tuin, geen makelaar en niet op funda.nl ik vraag me af waar ze mee bezig is en waarom ze zo doet. ze heeft idd de afgelopen tijd wel meer dingen verzonnen, oa een zwangerschap (compleet met alles dr op en dr aan) en allemaal kleine leugentjes waar ik dan nog wel om kon lachen maar echt vertrouwen kon ik haar niet meer. eigenlijk is het maar goed dat ik er vanaf ben (van die achterlijke debiel volgens mijn man) maar ik heb ook een hele boel plezier met haar gehad en ook gezelligheid, vooral met onze kinderen. en dat steekt….

gr, miranda.

• Mia

Wat jammer dat toch veel mensen (ik ook) dit moeten ondervinden

Vriendschap is een kostbaar goed.

Helaas blijkt dat niet voor iedereen te tellen.

Allemaal veel sterkte

Ik hoop voor jullie dat er weer nieuwe vriendschappen opgebouwd

kunnen worden.

Ook ik heb behoefte aan een eerlijke vriendschap.

groet

Mia