Hoi,
Het ziet er naar uit dat we geen van allen de enige zijn.
Ook ik heb in het verleden met iets dergelijks te maken gehad.
(sorry) alleen was ik degeen die na jaren de boot afnam en zei tot hier en niet verder.
Al zeker 15 jaar lang waren we vriendinnen van elkaar. ik trouwde eerst en later trouwde ook zij. Beide hadden ze al kinderen uit een eerdere relatie/huwelijk.
Het was al die jaren al zo, dat alles moest gaan zoals zij graag wilde.
Tot het TE erg werd, Ze moest die dag erg nodig naar een tandarts, en zij reageerde dan naar die assistente zo dat ze dan ook wanneer zij wilde bij de arts kon komen. Omdat de tandarts geen tijd had binnen 4 uur. werd ze heel boos en ging ze er naar toe, heeft de boel daar op zijn kop gezet. De arts reageerde dat hij haar nu na al die jaren zo, uit zijn patienten-lijst zou halen. Hij was het meer dan zat.
Ze is naar huis gegaan, en het was voor de zoveelste keer haar man die het moest ontgelden. Hij moest van zijn werk meteen naar huis komen en anders zou ze hem kweet niet wat aan doen. Maar ook haar man was het beu, en liet haar links liggen.
Terwijl ze mij aan de telefoon had, sprak ze over zelfmoord.
Ik heb werkelijk lopen kleppen als brugman, om haar op andere gedachten te brengen. Niets hielp. De verbinding werd verbroken.
We woonde 1 uur rijden uit elkaar. Dus ik kon niet op tijd bij haar zijn.
Haar moeder woonde op 5min afstand, en die heb ik gebeld. Uiteindelijk werd er na 40 min de telefoon opgenomen door een politie-agent. Ze werd meegenomen door de ambulance. Ze had zojuist 45 pillen ingenomen waarvan 4 verschillende.
De volgende dag heb ik heel mijn huishouden achtergelaten. mijn dochter zou worden opgevangen door mijn moeder. En ik ben zoals dat van een vriendin word verwacht naar haar toe gegaan. Daar heb ik klaargestaan voor Moeder, Man en haar kinderen. Zeer heftige periode.
Ze kwam uit het ziekenhuis, en werd zelfs opgenomen in een kliniek. Omdat dat beter was voor haar. inmiddels kreeg ze hulp van een instantie en daar bleek uit te komen dat ze Borderline had/heeft.
3 maanden later zei ze dat het beter was de vriendschap stop te zetten. omdat ze wat afstand wilde. Ze nam het mij kwalijk want doordat ik haar moeder had gebeld is haar leven uiteindelijk gered. Wat ze niet wilde.
Ik voelde mij als oud vuil aan straat gezet, na alles wat ik had gedaan.
Na 2 maanden wilde ze het contakt terug, en is ook wel zo gegaan. Maar helemaal geworden zoals het vroeger was gebeurde niet.
Wij (mijn man en ik) waren aan het kijken naar een ander huisje. Daar wist ze van! en ze heeft zonder dat ik het wist een bod gedaan op dat huis uit mijn naam.
Gezien het verleden en haar gedrag, besloot ik de vriendschap te beeindigen.
Dat gebeurde in Mei ‘05. In Sept ’05 kreeg ik een paar dagen voor mijn verjaardag een brief van de kinderbescherming. Er was melding gedaan dat ik mijn kind zou mishandelen. De melding was gedaan in Mei. Toen wisten mijn man en ik voldoende.
Okt '05 belde ze op, om met een schone lij te kunnen beginnen. Maar ze moest dan wel van haar therapeut alles opbiechten. Dus vertelde ze naar ons dat ze die valse aanmelding had gedaan uit wraak.
En ja helaas. bij de kinderbescherming blijf je gewoon geboekt staan met die stempel. want het was een officiele melding. waar of niet waar. stempel blijft.
Je kunt natuurlijk wel begrijpen, die vriendschap van 15 jaar is dus echt over!
Groetjes. Alinda.
PS/ het is gewoon vreemd dat sommige mensen de waarde van vriendschap niet inzien. En wanneer ze het verbreken of kapot maken moet je maar denken dat dat soort mensen het dan gewoon ook niet waard zijn.!