Hallo allemaal,

Lang heb ik zitten twijfelen, nadat ik dit prikbord gevonden had, of ik hier wel een oproep plaatsen kan (of mag?). Sinds bijna 13 jaar woon ik in de mooie Belgische Ardennen. Meer dan 28 jaar kwam ik al op vakantie i.d. Ardennen en altijd al verliefd op geweest, en ja, nu woon ik er dan. Spijt? Nee, dat niet. Het enige wat ik nu ontzettend mis zijn vrienden en kennissen waarmee ik gezellig kan kletsen, eens langs kan gaan of die zelf een keertje op bezoek komen. Nu weet ik wel, ik ben hier op een Nederlands prikbord, dus niet echt naast de deur. Maar weet je, ik zou het al heel fijn vinden te beginnen met elkaar te spreken via bijvoorbeeld msn (als ik het goed heb van hotmail) of gewoon via mail.

Nou daar gaat ie, ik heet dus Joop en ben (oei,oei) 58 jaar en woon in het dorpje Bêche van de gemeente Vielsalm. Ik woon niet alleen maar samen met mijn vriendin Ellen en onze twee jongens (24 en 30 jaar) Ik ben Nederlander en heb in Amsterdam gewoond (bijlmer) en moet heel eerlijk zijn, ik mis best soms wel de gezelligheid v.d. Amsterdamse Poort (= een een winkelcentrum), de mensen van verschillende culturen, een Kalverstraatje of een Nieuwedijkje slenterren enzovoort. Toch, als ik een dagje in Maastricht geweest ben, ben ik toch ook weer best wel blij als ik weer terug in de Ardennen ben. Dus heinwee, nee, dat is het niet.

De Ardennees is best wel aardig en zeer behulpzaam, maar weet je, ze spreken hoofdzakelijk Frans, en ik dus maar een klein, klein beetje, niet voldoende om lekker, zoals we in Nederland zeggen, te kletsen bij bijvoorbeeld een bakkie.

Ik moet nu uitkijken want, ik zit op m'n praatstoel, voordat ik dit hele prikbord vol schrijf.

Wat ik dus fijn zou vinden is een vrienden en kennissen kring opbouwen, en het maak mij niet uit JONG en OUD (ben zo als ik mijzelf wel eens noem een verlate puber) waarbij ik nogmaals wil benadrukken, culturele afkomst ONBELANGRIJK. Een van mijn grootste hobby's is het speleo (grotten) gebeuren. Nu ben ik geen echte speleoloog, maar een amateur die als ik even de kans heb op jacht ga naar grotten (dus geen toeristische). Ik heb het geluk dat waar ik nu woon er oude mijnschachten zijn en waar ik regelmatig, samen met een maatje uit Rotterdam, in ga rond neuzen. Daarnaast ben ik een muziek liefhebber en het meest gek op jaren 80, country, krontjong en soms ook wel het top 40 werk, kortom bijna alles behalve hieper moderne jazz.

Nu genoeg over mij. Lijkt het je leuk om met mij in contact te komen stuur me dan een mailtje, kan dat niet reageer dan hieronder, dan krijg je in ieder geval mijn msn naam door. Groetjes van Joop.