vriendschap gezocht

• Todi

Wat is een vriend of vriendin en wanneer ben je een goede kennis, waar ligt het verschil. Vriendschap blijkt iets heel persoonlijks, erg betrekkelijk en is niet echt meetbaar. Vriendschap is ook een heel breekbaar begrip, sommige vriendschappen duren niet zo lang maar er zijn vriendschappen die een leven lang duren. Echte vrienden zijn er voor elkaar door dik en dun. Ik moet bekennen dat ik meer vriendinnen heb dan vrienden, ik denk dat dit komt omdat ik een gevoelsmens ben en in communicatie stijl beter aansluit bij een vrouw dan bij een man.

Er mensen die een vriendschap aangaan met als verwachting tot een relatie te komen. Zeker (de mannen) zijn vrij goed in dit (zelf) bedrog.

Veel mensen vinden het niet erg prettig als hun partner er een vriend of vriendin heeft van het andere geslacht.

Ik heb zelf ervaren dat - hoewel de vriendschap in een heel rustig vaarwater terecht kan komen als een van beide partijen in een relatie beland - de vriendschap wel stand kan houden en als een relatie verbroken is weer heel goed kan opleven.

Zelfs seksualiteit en vriendschap kunnen goed samengaan als beide partijen dezelfde verwachtingen en uitgangspunten hebben, als dit niet het geval is kan het de vriendschap onherstelbaar beschadigen. Gelukkig heb ik hierin alleen maar goede ervaringen, ik denk dat eerlijkheid hier het sleutelwoord is.

'Ware vriendschap is de liefde voor de ander, omwille van de ander.

Ik ben een gehuwde man van 55 jaar die door omstandigheden een vriendin zkt. voor duurzame relatie. Ik woon in het noorden van het land. Ben spiritueel ingesteld, hou veel van wandelen en van natuur. Heb lang krullend haar.

Mocht het je tot zover aanspreken, dan zie ik je berichtje mij wel tegemoed komen.

Groetjes Todi

• Marianne

Beste Tobi,

Je hebt alles heel mooi verteld. Wat jij zoekt, willen heel veel mensen en heeft vooral met vertrouwen te maken in de medemens. Het is een utopi en dit vindt je echt niet op deze site.

Probeer eens de op internet bij senioren. Daar kun je kiezen. Ik wens je veel succes.