Hallo,

Na enkele keren verhuisd te zijn geweest, zijn de paar vriendschappen die ik (man, 39, N-Gelderland) had verwaterd of verdwenen. Het valt niet mee om nieuwe vrienden te vinden c.q. te ‘maken’ als je een full time baan hebt en geen sociaal wonder bent. Ik heb ook nog vrouw en 2 kinderen, dus alles is wel compleet, behalve die vriend(en).

Ik hoef niet zo nodig te gaan sporten, stappen, activiteiten te gaan ondernemen enz. Daar heb ik ook weinig tijd voor. Wel wil ik eens kunnen praten met een man in soortgelijke positie over dingen waar je niet met je collega's over praat. En met je vrouw ga je natuurlijk ook weer anders om als met een vriend.

Ik heb me voorgenomen om helemaal mezelf te zijn. Op mijn werk moet ik al vaak genoeg netjes en vriendelijk zijn. Eerlijk dus en geen gespeelde vriendelijkheid. Je moet elkaar de waarheid kunnen zeggen, zonder dat dit de vriendschap schaadt (maar zonder elkaar zomaar te kwetsen natuurlijk).

Verder wat kernwoorden over mezelf, die je wel enigszins moeten aanspreken, wil het zin hebben om te reageren:

Boeddhisme, schaken, filosoferen, films, computer, biertje pakken, wandelen, Schotland, lezen, vertrouwen, klassieke muziek, Meatloaf, elektronica, toch sporten? zou wel goed zijn, ik kan zo nog wel even doorgaan, heb een brede interesse.

Het moge duidelijk zijn dat ik geen sexuele bijbedoelingen heb.

Groetjes en ik zie uit naar een reactie van iemand.

TJ