moeilijk

• nikki

ik weet niet of jullie dat ook hebben maar sinds mijn man en ik getrouwd zijn en een kind hebben lijkt het wel of al onze vrienden bang geworden zijn we zien ze haast nooit meer mede doordat wij de enige in onze kring zijn die getrouwd zijn en een kind hebben maar toch waar leg dat toch aan oke wij kunnen niet meer zoveel doen als vroeger maar we zijn toch nog steeds het zelfde ?????????????

• Magnolia

Hoi,

Op een of andere manier pas je niet meer in het plaatje. Ik zie dat ook in mijn omgeving. De samenstelling is anders van een gezin wat natuurlijk onzin is.

Ik ben alleen en ik mocht alleen mee uit gaan als ik iemand dan mee zou nemen, maar ja moet ik dan iemand van de straat plukken. Slaat nergens op.

Ik denk dat het meer is het onbekende van iets. Dat ze niet weten hoe ze er mee om moeten gaan. En dat maakt het zo moeilijk. Totdat ze zelf kinderen krijgen. Dan zijn er weer interesse van mijn zoon doet dit…jouw dochter…etc. Het komt ook dat het zo is dat zit echt tussen hun oren. "O ja, die kunnen niet want die zitten met ???( je kind dus), maar misschien zou het wel zo kunnen zijn van een keertje een oppas. Het is natuurlijk wel veel geregeld, maar als ze weten van hoe of wat dan zul je wel zien dat ze terug komen en die komen dat zijn echte vrienden. Mocht je ze zien bespreek het, prik een datum om iets leuks te doen. Opa en oma voor de oppas…

Wie weet doet het wonderen.

Gr.

Magnolianikki schreef:

>

> ik weet niet of jullie dat ook hebben maar sinds mijn man en

> ik getrouwd zijn en een kind hebben lijkt het wel of al onze

> vrienden bang geworden zijn we zien ze haast nooit meer mede

> doordat wij de enige in onze kring zijn die getrouwd zijn en

> een kind hebben maar toch waar leg dat toch aan oke wij

> kunnen niet meer zoveel doen als vroeger maar we zijn toch

> nog steeds het zelfde ?????????????

• peter

Soms komt het ook wel voor als je als getrouwd stel een beetje buiten de boot valt als je geen kinderen hebt en die andere stellen wel. Met de blik van,jullie weten daar toch niets van dus waar hebben jullie het over. Eigenlijk niet gewenst dus. Alleen laat mij zo'n reactie in die trant koud.

Maar mijn directe vriendenkring is gemixt :getrouwd en single. En met dezen geen problemen van dien aard. Wel als ze dat niet zouden kunnen vertern zoals jij het beschrijft dan kun je je afvragen zijn het wel echte vrienden?? Echte vrienden blijven gewoon komen,zeker als ze welkom zijn!

• wana

Ook denk ik dat als je samen bent er minder ‘op uit’gaat en afspreekt.

Laat het niet van de ander afhangen.

De enige vrienden-met-kind van ons zijn er altijd bij en zij onderhoudt het contact bewust door zelf te bellen.

Twee qoutes van haar vind ik te gek:

'Even mamma-af' zijn is ook een goed opvoed voorbeeld (mamma heeft naast jou ook nog wat te doen,ze ziet dat helemaal niet bij andere moeders)

en “M'n kind is draagbaar” kind gaat altijd mee en dat doet ze al van kleins af aan.

tuurlijk,deeltje mazzel, maar ook omdat ze zelf zo makkelijk zijn is t kind t ook.

Ze ‘straft’ met even op de deurmat zitten en die heeft iedereen,als ze weer lief is mag ze er weer bij én ze slaapt altijd prima in n vreemd bed,als dr knuffel maar mee is.

Ook maken ze t thuis gezellig met dvd avondjes, misschien een idee?