vriendschappelijke contacten

• Marcel

Het lijkt wel of de hele wereld vrienden zoekt. Naar mijn idee ontstaat een vriendschap na verloop van tijd of het ontstaat niet. Ik zoek contact met mensen die er ook zo over denken en die het leuk vinden hun sociale netwerk verder uit te breiden of nieuw leven in te blazen. Leeftijd vind ik niet zo belangrijk, ben zelf 30 en woon in het Noord-Oosten van Zuid-Holland.

• koos

beste marcel

mijn naam is koos ik ben een man van 53 en ik ben het volledig met je eensover het al dan niet ontstaan van vriendschap een echte vriend?

lees het gedicht van toon hermans er maar eens op na.

maar inderdaad vind hem of haar maar eens ze zijn erg zeldzaam omdat je in veel gevallen word beoordeeld op je status en veroordeeld op je uiterlijk en als ik dan naar mezelf kijk voldoe ik in die gevallen niet aan het ideaal beeld van perfectie ik heb weinig of niets te bieden daarbij komt nog dat ik na een zwaar ongeluk in 1997 een gewichts toename van 30 kilo heb dus niet echt superman ik houd wel van mijn vriendin hoor maar vind bij haar niet het begrip in de vorm van een arm om je heen een luisterend oor en open hart wij gaan allebij onze eigen weg en hebben er vrede mee ik sta met mijn naam koos al twee keer op het prikbord lees het maar eens dan zie je waar ik naar zoek in princippe ik zou graag een vrouwelijk maatje willen ontmoeten of mailen met haar waar ik mezelf kan en mag zijn en dat zo iemand zelf de vrije keus benut of ze al dan niet mijn weg in slaat ik heb gespreks-

stof te over maar word over het onderwerp bde niet serieus genomen ik kan er nog een heel verhaal van maken maar wil hiermee aangeven dat het mij gewoon niet lukt om juist die ene persoon te vinden daarbij staat mijn verpakking van mijn hart en ziel mij ook nog eens in de weg want je uiterlijk is je jas en die van mij voldoet nou eenmaal niet aan het mode beeld van nu maar we zien wel of dit iets opleverdik heb geen kwade bedoelingen hoor ik hoop gewoon dat er iemand is waar ik eens een bakkie mag komen doen en dan laat ik het helemaal over aan het lot wat voor mij is uitgestippeld ik woon in wassenaar en hoop dat het iemand uit mijn omgeving is beste marcel het ga je goed met vriendelijke groet

koos.

• Marcel

Beste Koos,

Jouw verhaal en ervaring intrigeert mij. Ik ken geen mensen die een bde hebben gehad. Het gaat mijn voorstellingsvermogen volledig te boven. Het prikkelt mijn interesse en zal er eens iets over gaan lezen. Misschien heb je suggesties (boeken of verhalen op internet). Heb je er wel eens aan gedacht om je eigen verhaal aan het papier toe te vertrouwen?

We leven in een maatschappij waarbij uiterlijk een zeer belangrijke rol speelt. Mensen laten zich in hun gedrag leiden door het uiterlijk van andere mensen. Daar zijn veel onderzoeken naar gedaan, die in grote lijnen dezelfde conclusies opleveren. Vrienden storen zich niet aan het uiterlijk (of je moet er onverzorgd bijlopen).

Ik heb wel geleerd dat je je niet op één persoon moet focussen als het gaat om het aanleggen van sociale contacten. Tenslotte is het niet die ene persoon die jou gelukkig kan maken, dat kan je uiteindelijk alleen zelf. Ik begrijp overigens wel heel goed dat andere mensen een grote invloed op je gelukbeleving hebben. Het gevoel van waardering is daarbij erg belangrijk.

• koos

beste marsel

mijn verhaal staat al op internet maar op de site van iemand anders en ik weet niet of het wel zo kies is om zomaar de site van die persoon door te geven hier op het prikbord ik zou je graag persoonlijk mailen maar ik ben er achter gekomen dat

dat niet lukt als jij daar sugesties over hebt hoor ik dat graag .

de boeken die ik over het onderwerp bde heb gelezen zijn .

rosemary althea [stemmen v/d/ overzijde en jozef rulof

of iets in die trant het is alweer een tijd geleden dat ik dat gelezen heb .

verder zou ik graag willen weten hoe ik persoonlijk kan reageren op een bericht zonder dat het te lezen is op het prikbord en hoe je een geplaatst bericht ongedaan kan maken of verwijderen nou marcel dit was het voorlopig .

ik groet je .

koos.

• Elisabeth

Hallo Marcel en Koos,

Weet je wat mij is opgevallen op het net? Als je een leuk contact hebt via de mail met iemand,… doet het er toch ook niet toe hoe iemand eruit ziet? Iemand die blind is, ervaart alles op een veel eerlijker mannier,…. Het lijkt mij dat uiterlijk (voor mij) pas mee gaat spelen als je opzoek bent naar een relatie,…. en zelfs dat verwaterd als je iemand de kans geeft zichzelf innerlijk bloot te leggen.

Het lijkt mij leuk, om mensen te leren kennen, die een groot deel of een klein gedeelte van mij vertegenwoordigd,… zoals,…..

Ik houd zelf van de natuur,… lezen, knutselen, reizen,…. kinderen,…huiselijk,… film, muziek,…enz,…spiritueel. goede diepzinnige gesprekken,..maf doen,..lachen

Ik denk dat er mensen zullen zijn die zich daarin zichzelf herkennen,… En al is er maar een heel klein deel daarvan,… ik ben nieuwsgierig genoeg, om te willen weten, hoe een ander in het leven staat,… waarom hij/zij de dingen doet die hem/haar bezig houden.

Wie weet horen of lezen we nog van elkaar,…

Ik ben een jonge getrouwde moeder van 29 jaar, die open en vrij in het leven staat.

Alle liefs, Elisabeth

• petra

hoi

hellaas is het maar al te vaak zo dat je om je uiterlijk woord af gewezen!!

ik maak dat zelf ook te vaak mee!! hoe moelijk dat ook is je moet door heh!!

maar dan denk ik maar dat die persoon die dat dan doet zelf niet … is!!

HET GAAT OM DE BINNEN KANT VAN MENS NIET OM DE BUITEN KANT

OF WAT HIJ OF ZIJ VOOR WERK DOET!!

IK ZOU ZO VEEL MEER WILLEN ZEGEN MAAR OMDAT IK NIET AL TE GOED BEN MET SCHIJVEN EN MIJ VERWOORDEN STOP IK ER MAAR MEE!!

mensen moet niet spelen met gevoelens van mensen

dag