contact houden...

• wana

ik ben niet zo'n goede vriendin geloof ik,

ik hou slecht contact en bel weinig..verder kan ik slecht tegen ongeschreven regeltjes als: nu moet jij ik was laatst degene die belde.

Ik ben niet zo intiem en wekelijks of zelfs dagelijks hoeft van mij niet.

het liefst heb ik na een tijdje geen contact dat het dan gewoon weer opgepikt kan worden waar we gebleven waren.

ik hou niet van liegspelletjes(die broek staat je leuk!) en vaak te eerlijk denk ik,als ik iets niet leuk vind….

volgens mij ben ik hopeloos! ik mis vriendschappen wel,maar houd ze op deze manier toch op afstand of zijn er vriendschappen die zo kunnen zijn?!

jullie suggesties?

merk dat het als dertiger ook moeilijker is vriendschappen op te bouwen..

• mary

hallowana,ik wou ff reageren .ik kan dat! ik heb ook zo iets van: ik heb het heen en weer niet.als ik een keer niet bel,vanwege andere dingen/afspraken,dan zijn ze meteen beledigd! maar ze verwachten wel dat je meteen terug belt,terwijl ik er helemaal geen tijd of zin in heb op dat moment!

ik hebjaren een goede vriendin gehad op deze manier,dus weinig bellen enzo.ging ook heel lang goed,totdat ze een meid leerde kennen viavia en die had een auto,dus konden ze vaker leuke dingen doen.nou ik zelf heb en wil geen auto.

en als ik een keer iets wou vertellen of afspreken,dan kon dat niet want ze ging al met die meid! tja,dan is het voor mij heeel vlug over! ik blijf er niet eeuwig achteraan hollen,de groeten zeg!! moraal van het verhaal,nee je bent niet hopeloos en vreemd

alleen niet zo contact minded net als ik! hihi ik zelf vind het wel lekker rustig zo.

soms mis ik wel eens een goed gesprek maar dan bel ik mn schoonzus op!

nou youre not alone! groetjes van mary

• mary

ps.wana mijn emailadres:irryproppy@hotmail.com als je verder iets kwijt wilt! hoeft niet mag wel gr.mary

• daisy de veer

hoi wana,

ik denk zelf dat er wel vriendschappen bestaan zoals jij beschrijft,alleen zijn ze moeilijk te vinden.

ik vind een vriendin die eerlijk is persoonlijk prima weet je wel waar je aan toe bent, en je weet dat diegene altijd eerlijk tegen je is .

maar goed niet iedereen kan daar mee omgaan en het is de manier waarop je dingen eerlijk zegt wel tactvol brengen.

ik ben het wel met je eens als dertiger het moeilijker lijkt om vriendschappen aan te gaan iedereen heeft het druk druk druk, ik persoonlijk denk dat het daar niet om draait in het leven.

als je een vriendschap aan gaat zeg dan ronduit wat je zoekt zoals je nu beschrijft dan raakt er niemand teleurgesteld en weet je allebei waar je aan toe bent.

nee je bent niet hopeloos, het is juist fijn om op een ongedwongen manier vriendschap te willen daar is niets mis mee,

groetjes d

• Marcel

Hoi Wana,

Ik zie een hoop herkenning in jouw bericht. Ik ben het type dat niet zo moeilijk doet over de contactfrequentie. Je slaat de spijker naar mijn wel op zijn kop. Je zegt vriendschappen te missen, maar realiseer je ook dat je daar tijd en energie in steekt om het contact een vriendschap te laten zijn/worden.

Hoe denk je daar dan over?

Groetjes