Hoi Mensen,
Ik ben moeten verhuizen, een eindje uit de buurt van mijn vriend. We vonden het allebij even erg. Hij zei als eerste tegen mij, ik hoop niet dat de vriendschap door deze “scheiding” zal verwateren.
Toevallig heb ik dit ook in gedachten gehouden dat ik het natuurlijk erg, erg zou vinden als het contact minder zal worden.
Hij heeft daarom een envelop geschreven, met zijn adres erop en een postzegel erop geplakt. Hij zei het enige dat je moet doen nog is mij een kaartje kopen en deze naar mij toe sturen. Dat vond ik natuurlijk een uitstekend gebaar.
Ik ben gaan zoeken naar een kaart waar voorop alleen een tekst staat, dat erop neer komt: “ook al is de afstand tussen ons groter dan voorheen, de vriendschap zal er natuurlijk niet kleiner op worden.” Jullie kennen die kaarten wel, die heb je in meer varianten, mijn vader heeft eens zo'n soortgelijk kaartje gekregen van zijn zusje dat ook verband hield met de situatie van hen.
Nu ben ik verschillende boekhandels afgelopen om naar zo'n kaart te zoeken, maar ben niet geslaagd.
Ik ben daarom tot de beslissing gekomen, zélf een kaart te maken. Met voorop het simbool van vriendschap en dan kijk ik dit op een manier te bewerken (met adobe photoshop) dat dan symbolisch aan geeft: “ook al is de afstand tussen ons groter dan voorheen, de vriendschap zal er natuurlijk niet kleiner op worden.”
Nu is mijn vraag, heeft vriendschap een simbool? Dan bedoel ik niet in de trand van trouwringen, een huwelijk dus, maar vrienden die er in goede en minder goede periode voor elkaar zijn. Of heeft vriendschap meer soorten simbolen, misschien heeft elk land een ander simbool. Misshcien hebben jullie ooit eens iets gevonden op google. Maar het moeten niet al te gecompliceerde afbeeldingen zijn, misschien wil ik ze nog een beetje bewerken. Dat de uitbeelding accentueerd.
Hopende dat jullie mij verder helpen kunnnen.
Groetjes Krulspang