gevoelige vrouwen

• Maarten

Hallo,

ik ben een uiterst gevoelige vent. Ik weet af en toe niet hoe ik soms met signalen om moet gaan, die andere mensen, vaak onbewust, uitstralen. Ik zit met het dilemma of ik dat moet blokkeren, of juist het beste kan toelaten. Ik ga de zorg in, dus dat kan tegen je werken denk ik. Gevoelens teveel toelaten dus. Je leest het, het zit me behoorlijk dwars. Ik heb me teveel laten leven in het verleden, en ben nu veel dingen over mijzelf aan het ontdekken. Leuke dingen en minder leuke dingen.

Ik hoor links en rechts de term HSP zelfs. Ik zoek vrouwen die zich hierin herkennen, en met mij er over kunnen praten/schrijven. Het liefst van mijn leeftijd (31) omdat deze generatie vaak met dezelfde problemen kampen.

Met een lach en een traan hoop ik natuurlijk op reacties. Greetz Maarten

• Linda

Hoi Maarten,

op zich is daar toch niets mis mee, gevoelig zijn? Ik weet hoe het is, om tot deze generatie te horen, ik ben zelf ook 31, maar ik heb ook weer ervaren dat je in deze maatschappij ook weer niet te gevoelig moet zijn hoor. Mensen, en ik denk dat ik gelijk heb, maar ze vinden jou al snel een watje, als man zijnde, als je je te gevoelig opstelt, niet waar? Heb je daar geen ervaringen mee? Ik wou dat ik iets anders te zeggen had, maar je moet je gewoon niet teveel aanstellen. Veel vrouwen houden niet eens van watjes. Ik wil je gewoon de ogen openen. Doe er iets mee man.

• Lara

Hallo Maarten,

Heb je ook een prive email adres, zodat ik je een mail sturen?

groet, Lara

• klopklop

Hoi Maarten,

Ik ben zelf een HSP klantje en gaandeweg worden me veel dingen duidelijk.

Er is een site hooggevoellig.nl waar je veel gelijkgestemden tegen komt.

Ik zou zeggen neem er eens een kijkje misschien is het wat voor je.

Warme groet,

Sandra

• Maarten van Tilburg

Hoi Lara en Sandra,

leuk en tof dat jullie gereageerd hebben. Ik zal eens kijken op die site, en mijn emailadres is: maarten_van_tilburg@hotmail.com

Groetjes,

M.