Wat is vriendschap?

• lieke

Hoe herken je nu of iemand je vrien(din) is, eigelijk moet deze pagina (Ik zou graag kennis willen maken met ) Heten. Vriendschap moet groeien, moet onderhouden worden. Dat duurt toch best een tijd voor je zeker bent dat je een goede vriend of vriendin hebt.

Zoek je gezeltschap om gezellig me uit te gaan , of ben je op zoek naar mensen waar je ook nog ander dingen mee kan delen.Gaat het alleen maar om de lol?

Of heb je ook behoefte aan een klankbord, een zetje in de rug of af en toe een schop onder je kont .Bij welke mensen voel je je thuis, op je gemak. en waar hoop je op als je kennis maakt met mensen ?

Ik kreeg vandeweek een klein gedichtje van iemand die me op deze pagina was op gevallen . Hij gaf eenreactie op een Email vriend gezocht, vraag.

Waarop ik hem een kattenbelltje stuurde stuurde om dat ik onder de indruk was.van zijn antwoord Vervolgens kreeg ik een berichtje terug.

Het ging als volgd

Neem een wolk in je hand

en stop er één in je mond,

zweef in gedachten

en kus de zon,

wuif naar de maan

en wens het gras een goedemorgen.

Vandaag ben je niet meer alleen !

Het voelde goed, een klein stemmetje binnen in me zei telkens "Vandaag ben je niet meer alleen.

Al zal ik deze man nooit tegen komen en alleenmaar af en toe met hem Emailen, Hij heeft die dag goed gemaakt.

Ik denk dat viendschap zit in het gevoel niet meer alleen te zijn.

Lieke

• marjinke

Ik kom uit de buurt van Deventer en zoek iemand waar ik gezellige dingen kan doen handwerken winkelen ed lijk het je iets dan hoor ik het wel

groetjes

• Edwin

Hoi Lieke,

Je hebt gelijk hoor, het blijft moeilijk om een vriendschap goed te defineren en of je een echte vriendschap met met iemand. Normaal gesproken duurt het inderdaad lang voordat je er zeker van kunt zijn maar door sommige gebeurtenissen kunnen dat wel versnellen weet ik uit ervaring. Sommige mensen beschouwde ik altijd als gewone goede kennissen. Maar die zijn door de gebeurtenissen bij mij “gepromoveerd” naar vrienden……..

Groetjes,

Edwin

• Lieke

Hoi hoi,

Grappig zoals je het zegt “Gepromoveerd” Ze zijn dus op een hoger plan gekomen.

Maar als je nu kijkt naar deze pagina, hoeveel mensen krijgen een contact dat verder gaat als alleen snuffelen, aftasten, en een paar vriendelijke worden.

Wat weet ik nu bijvoorbeeld meer van jou of Marjinke dan voor dat jullie reageerde op mijn kleine stukje.

Zijn we wel echt in elkaar geintreseert, of zitten we af en toe om een praatje verlegen.

Heb jij al eens echt een gesprek met iemand gehad op dit prikbord waar je later nog eens aan terug hebt gedacht om dat het een goed gesprek was , een gesprek met iemand waarvan je gedacht hebt , "Met die man of vrouw zou ik wel bevriend willen zijn?

Het gaat over uitgaan, stappen, leuke dingen doen, en als het maar gezellig is.

Het klinkt zo naar SBS en Talpa rtl4 ,5,7.

Snap je wat ik bedoel.

Ik ben nog steets opzoek naar mensen die misschien mijn vrienden worden.

Waar ik iets mee kan delen en waar ik op kan bouwen.

Die mij zullen bellen als ze het fijn hebben maar ook als ze in noot zijn en dringend iemand nodig hebben die hen ondersteunt .Heb ik daarvoor echt een grote lantaren nodig of zijn die mensen er echt.

Groeten Lieke

• Peter

Hallo,

Vriendschap is variabel; bij de ene kun je soms tijden niet geweest zijn of dat je tijden niet met elkaar spreekt, maar als je binnenloopt,dus niet eerst een soort van verzoek hoeft in te dienen of je mag komen, dat je je gelijk thuis voelt alsof je er vaker komt. En dan leuter je een eind weg tot je elkaar weer ontmoet.

Bij een ander spreek je gewoon af om bij elkaar te komen voor in ons geval een weekend, omdat de meesten toch ver wonen, en als ze je eens nodig hebben voor het een of ander dat je ook helpt zonder allerlei smoesen te bedenken, wat vaak voorkomt in z'n algemeenheid.

En het moet natuurlijk wel klikken natuurlijk anders wordt het bij voorbaat niets!

groetjes, Peter

• Edwin

Hoi Lieke,

De kreet over promoveren meen ik echt. Door een ernstig ongeluk ben ik 5 maanden van huis af geweest (1 maand ziekenhuis, 4 maanden revalidatiecentrum). En als dan mensen al die tijd de moeite nemen om elke week of 14 dagen langs te komen dan kunnen ze bij mij niet meer veel verkeerd doen. Dat wil overigens niet zeggen dat we nu regelmatig bij elkaar over de vloer komen. Dat hoeft van mij niet omdat we elkaar toch regelmatig zien in een kantine.

Internet is een medium dat prima geschikt is om 1e contacten te leggen. Zo ook deze pagina. Ik ben het met je eens dat er op deze site heel wat afgesnuffeld en afgetast wordt. En ook dat er op het net een heleboel mensen zijn die alleen maar een praatje willen.

Deze site heeft bovendien het nadeel ten opzichte van andere sites dat alles wat je hier neer tikt, iedereen kan lezen i.t.t. andere dating en vriendschapssites. Het is dus logisch dat het hier nog oppervlakkiger blijft. Daarom kun je beter ook rechtstreeks met elkaar gaan mailen en/of chatten in het begin. Chatten is eigenlijk nog beter omdat je dan een directer en spontaner kontact hebt dan bij het mailen.

Ik ben ook op zoek naar nieuwe echte vriendschappen, en dan met name van het vrouwelijke geslacht omdat ik toch een beetje in een mannenwereld leef vanwege mijn beroep en hobbies. Ik gebruik het net ook al een paar jaar om te proberen een echte vriendin te vinden. Dat is tot nu toe niet gelukt. Meestal bloed het contact na een paar mailtjes en of chats dood, of men stopt ermee nadat ze je foto hebben gezien (wat heeft uiterlijk met gewone vriendschap te maken? Ik zie er echt niet uit als een monster trouwens) Soms gaat het mis bij de “stemmentest”, het eerste telefoontje. En als er al een ontmoeting komt dan moet het nog maar blijken of het echt klikt. Bovendien haken de dames dan ook nog wel eens af omdat je niet hun type bent, ze hopen dus stilletjes toch die speld in de hooiberg te vinden i.t.t. wat men beweerd. Met andere woorden, ik ben tot op heden niet verder gekomen dan 6 a 7 ontmoetingen. Wat ik ook heb gemerkt is dat een mail of chat contact heel anders is dan een persoonlijk kontact. Het beeld wat je krijgt van iemand klopt dus niet altijd (helemaal).

Met andere woorden, je mag mij best wel eens rechtstreeks mailen naar: edwin.s@zonnet.nl met wat meer “basisgegevens” om te kijken of er een leuke vriendschap in zit.

Groetjes,

Edwin

• Lieke

Edwin je bent geweldig.

Lieke

• Edwin

Weet ik…….. :-)

Edwin

• Lieke

Is vriendschap aan leeftijd gebonden?

En zijn vrienden er om mee uit te gaan, bestaat er daarnaast niets?

Dat vind ik wel erg armoedig.

• Marine

He lieke! Wat vriendschap voor mij betekend, is vrij éénvoudig hoor…….. A friend is someone who is genuiely happy for you when things go well !!!! Groetjes Martine