HELP, graag mening over meningsverschil tussen vriend en vriendin?!!

• Sjors

Graag zou ik zsm vandaag een mening willen zien van jullie (neutrale) mensen, over wat jij vind van onderstaande?? Alvast erg bedankt!!

Ik (23jr) heb een vriendin (19jr) maar deze werkt af en toe als ze vrij is van school en in de vakanties werk ze maar halve dagen. Dit vind ik jammer, omdat we al 3jaar samen zijn en een toekomst willen opbouwen, maar zo kunnen we niet snel een huis kopen over enkele jaren en toekomst opbouwen en het lijkt er zo op dat de inkomsten van mijn kant moet komen, omdat ik altijd aan het werk ben, terwijl zij de helft van haar tijd niet bezig is met nuttige dingen en leuke dingen aan het doen is, wat ook af en toe kan in plaats van elke dag, want dat gun ik haar natuurlijk ook wel.

Mijn vriendin vindt en zegt tegen mij: Je moet toch geld verdienen en ik ook anders kunnen we samen nooit een toekomst opbouwen. Het is ook niet zo dat ik nu vind dat alles van jou kant moet komen (op het gebied van geld dan) maar jij verdient wel meer. Dus ik zou het fijn vinden als je daar niet meer met mij over praat. Jij zegt altijd dat je vind dat ik te weinig werk, maar ik heb dat geld nu nog niet nodig. En trouwens ik moet er ook nog opletten dat ik niet te veel geld ga verdienen, want als ik dat wel doe, dan moet ik al mijn studiefinanciering terug betalen. Dus dan heb ik straks zonder enige grote schuld mijn studie afgerond en kan ik al het geld wat ik gespaard heb hup zo naar de ib-groep brengen. Het spijt me als je nu misschien en beetje gepikeerd bent, maar ik moest het gewoon tegen je zeggen. Ik vind het namelijk niet fijn als jij mij het gevoel geeft dat ik niet hard genoeg mijn best doe. Jij vind altijd dat het beter kan, alles moet altijd beter. Nou het spijt me maar dat kan ik niet. Ik ben niet zo,ik neem ook genoegen met minder.

Ik weet dat dit heel onaardig overkomt maar ik bedoel het niet zo. Ik wil het gewoon even kwijt. Bedenk maar dat ik datgene wat je net gelezen heb op een lieve manier gezegd heb. Ik ben niet boos op je of geïrriteerd. Ik moest het gewoon even kwijt.

• moedertje

Jullie zijn nog zo jong.

In deze volgorde hebben wij het gedaan:

Eerst studies afronden, want dan heb je kans op die leuke, goed betaalde baan.

Dan als je allebei werk hebt, samenwonen in een huurhuis.

De relatie testen (het bekende dopje op de tandpasta, de huishouding boodschappen, schoonmaken, wie kookt, samen de rekeningen betalen enz. enz.) Waarom meteen een huis kopen ??

Leuke dingen doen, vakantie enz. en sparen.

Groeien in je werk en in je relatie en als die fundering sterk genoeg blijkt te zijn, dan de stap naar een koopwoning maken en alles wat daarna de toekomst in jullie leven nog zal brengen.

Maar volgens mij is je vriendin nog niet zo ver, zij wil eerst haar studie afmaken, en een zakcentje daarnaast verdienen, om leuke dingen te doen. Je kan nog minstens tot je 65e werken, dus geniet ook nog een beetje van het leven nu.

Eten, slapen, werken is ook niet alles. En allebei gezond zijn en een goede relatie hebben is het allerbelangrijkste want dan kan je samen de hele wereld aan.

Neem rustig de tijd om dit alles op te bouwen en alles komt op zijn pootjes terecht.

Heel veel geluk samen voor de toekomst.

• jans

het gebeurt me niet vaak dat ik het met moeder eens ben maar nu wel. Een advies, luister naar moeder