nieuwe contacten

• melanie

Laat ik maar beginnen iets over mijzelf te vertellen. Ben een vrouw van 52 jaar, gescheiden en sinds een half jaar woonachtig in het mooie plaatsje Uithuizen ( groningen ) Hiervoor heb ik altijd in Haarlem gewoond, maar door omstandigheden heb ik gekozen voor een nieuw leven. Ben een borderliner ( dus niet iemand die altijd hetzelfde reageerd op alles ) maar ben wel recht door zee. Heb twee katten, en lieve mensen om mij heen…. heel belangrijk!!! Wat zoek ik: vrouwen en mannen die ook van gezelligheid ( vreselijk woord!!) houden. Dit houdt voor mij in, eten met elkaar, statten, kroegie ( terrassie ) met mooi weer. Veel lachen, maar er ook zijn als de ander een luisterend oor nodig heeft! Kortom, zoek mensen die de ups en downs van het leven kennen.l groetjes

• marian

hallow, ik ben marian en ben 17 jaar bijna 18…

ik zoek contacten met mensen die dus bordeliner hebben.

het is bij mij net ondekt en enigste waar ik door opgelucht ben is dat hoe ik me voel nu een naam kan geven en verklaring voor heb.

alleen verder wil ik erg graag met mensen in contact komen om er over te praten…

niemand die begrijpt mij en ik krijg sins kort dus ook hulp..

zou je alsjuhblieft willen reageren??

vriendelijk groet,

marian

• Neptunus

Hoi Melani,

Ik hoop niet dat je het erg vind maar ik ben een jongen van 33 jaar. Mij maakt leeftijd verschil niet uit. Jou bericht trok me aan omdat ik ook borderline heb en ik zo'n half jaar in Groningen woon. Ik heb voor Groningen gekozen omdat ik ook voor een nieuw begin heb gekozen. In je bericht staat dat je geen relatie zoekt maar naar gezelligheid en dat wil ik ook. Ik vind o.a. leuk zwemmen, fietsen, film kijken (bioscoop), computers, chatten. Ik ben geen disco type. Ik vind belangrijk dat er eerlijkheid is en elkaar niet opgeven als er een conflict is (ik vind dat het uitgepraat moet kunnen worden en kijken naar beide kanten). Ik doe vrijwillergerswerk in de verzorging. Om eerlijk te zijn is mij naam en email-adres één van mij bijnamen.

Groetjes van Neptunus

melanie schreef:

>

> Laat ik maar beginnen iets over mijzelf te vertellen. Ben

> een vrouw van 52 jaar, gescheiden en sinds een half jaar

> woonachtig in het mooie plaatsje Uithuizen ( groningen )

> Hiervoor heb ik altijd in Haarlem gewoond, maar door

> omstandigheden heb ik gekozen voor een nieuw leven. Ben een

> borderliner ( dus niet iemand die altijd hetzelfde reageerd

> op alles ) maar ben wel recht door zee. Heb twee katten, en

> lieve mensen om mij heen…. heel belangrijk!!! Wat zoek ik:

> vrouwen en mannen die ook van gezelligheid ( vreselijk

> woord!!) houden. Dit houdt voor mij in, eten met elkaar,

> statten, kroegie ( terrassie ) met mooi weer. Veel lachen,

> maar er ook zijn als de ander een luisterend oor nodig heeft!

> Kortom, zoek mensen die de ups en downs van het leven

> kennen.l groetjes

• Neptunus

Hoi marian,

Ik las je bericht naar marian. Ik heb ook borderline. Ik ben 33 jaar en heb al een heel proces meegemaakt. Als je wilt kan je ook met mij in contact komen.

Om eerlijk te zijn is mij naam en email-adres is één van mij bijnamen.

Groetjes van Neptunus

marian schreef:

>

> hallow, ik ben marian en ben 17 jaar bijna 18…

> ik zoek contacten met mensen die dus bordeliner hebben.

> het is bij mij net ondekt en enigste waar ik door opgelucht

> ben is dat hoe ik me voel nu een naam kan geven en verklaring

> voor heb.

> alleen verder wil ik erg graag met mensen in contact komen om

> er over te praten…

> niemand die begrijpt mij en ik krijg sins kort dus ook hulp..

> zou je alsjuhblieft willen reageren??

>

> vriendelijk groet,

> marian

• melanie

Hallo Neptunus, leuk dat je hebt gereageerd. Goh, hoe kom je op deze naam! Is het misschien dat het leven soms aanvoelt als zwemmen,geen vaste bodem onder je voeten….of zit ik er helemaal naast!! Maar ja, maakt ook niet uit. Je schreef dat ook jij voor een nieuw leven hebt gekozen. Weet niet of deze keuze moeilijk voor je was, maar ik ben blij dat ik dit hebt gedaan.Het enigste wat ik mis is de zee. Toen ik nog in Haarlem woonde ging ik vaak wandelen langs de kust,dit gaf mij een rustig gevoel van binnen. Waar kom jij vandaan, of wil je dit liever niet zeggen.Weet niet tegen welke problemen jij aanloopt, want dit is voor elke borderline weer anders. Mijn probleem is met hechten / onthechten. Kan moeilijk mensen achter mij laten. Maar leer nog iedere dag om meer voor mezelf te kiezen. Nou, dit was het voor deze keer. Zou het leuk vinden dat als je terug reageerd wat meer over jezelf verteld, praat wat gemakkelijker. Gaaaroetjes

• melanie

Hallo Marian, natuurlijk wil ik terug reageren …bij deze! Begrijp dat jij waarschijnlijk nu met een dubbel gevoel zit! Aan de ene kant blij dat je weet wat er aan de hand is,maar misschien ook wat angstig bent van hoe en wat nu verder. Wat bij jou gunstig is, dat het op jonge leeftijd is ontdekt. Zo heb je meer kansen om het een plaats in je leven te geven, door therapie te gan volgen.Waarschuw je wel dat voordat je het gevoel hebt dat je op de goede plek zit je veel moet “”shoppen". Tenminste dat was bij mij het geval, misschien loopt het bij jou alles sneller. Wat ook heel belangrijk is voor jezelf en de mensen om je heen, dat je open moet zijn wat betrefd hoe jij je voelt. Want dan alleen kunnende mensen er iets mee naar jouw toe. Wat ik heb gedaan toen ik het hoorde, veel erover lezen. De herkenning geeft een gevoel dat je niet de enigste bent die zo in elkaar zit. Als jij wilt wil ik wel wat titels geven hoor, laat mij dit dan maar even weten, oke? Wees sterk, trots op jezelf, want weet je, jij hebt jezelf niet gemaakt,dus kan er ook niets aandoen dat je bent wie je bent. En onders ons, borderliners zijn gewoon fantastische mensen! Zijn tenminste niet saai!!! Tot de volgende keer!

• Neptunus

Hoi Melani,

bedankt dat je terug heb gereageert. De naam Neptunus is één van mij geboorte namen. Waar ik last van heb is vertrouwen daar moet je door heen priken (wat heel snel kan gaan). Ik ben iemand die altijd voor een ander klaar wil staan. Ik heb pas nog een vriendschap moeten verbreken omdat ik voor die persoon altijd klaar stond en als ik iets vroeg stond die niet klaar en dan herken ik jou probleem erin (hecten en onthecten). Ik heb met die persoon er nog over willen praten maar die stond er niet voor open. De keuze om naar Groningen te gaan was dubbel, moeilijk en niet moeilijk, maar daar zit een heel verhaal achter dat ik wel wil zeggen maar niet via de prikbord. Ik zou je daarom willen vragen om je email-adres, als je die niet wilt geven i.v.m. privacy wil je dan één aanmaken via hotmail dan kan je later desnoods weer wegdoen en is gratis. Mij email adres is: neptunus33@hotmail.com (ik doe dat ook zo, heeft niets met jou persoonlijk te maken begrijp me goed). We kunnen dan, als je wilt, ook chatten via msn dat praat ook makkelijker. De zee doet mij ook goed, je heb in provincie Groningen ook leuke plekken met water, het is wat anders dan bij Haarlem, een plek op te noemen is Delfzijl. Je heb trouwens ook een email voor Marian naar mij gestuurd. Ik weet niet of je dat wist, volgens mij doet prikbord dat. Ik vind het een goed email, ik haal eruit dat je heel wat geleerd heb en naar je zelf durf te kijken, klopt dit? Ik heb door therapieen veel over mij zelf geleerd en durf ook naar me zelf te kijken. Groetjes van Neptunus

melanie schreef:

>

> Hallo Neptunus, leuk dat je hebt gereageerd. Goh, hoe kom je

> op deze naam! Is het misschien dat het leven soms aanvoelt

> als zwemmen,geen vaste bodem onder je voeten….of zit ik er

> helemaal naast!! Maar ja, maakt ook niet uit. Je schreef dat

> ook jij voor een nieuw leven hebt gekozen. Weet niet of deze

> keuze moeilijk voor je was, maar ik ben blij dat ik dit hebt

> gedaan.Het enigste wat ik mis is de zee. Toen ik nog in

> Haarlem woonde ging ik vaak wandelen langs de kust,dit gaf

> mij een rustig gevoel van binnen. Waar kom jij vandaan, of

> wil je dit liever niet zeggen.Weet niet tegen welke problemen

> jij aanloopt, want dit is voor elke borderline weer anders.

> Mijn probleem is met hechten / onthechten. Kan moeilijk

> mensen achter mij laten. Maar leer nog iedere dag om meer

> voor mezelf te kiezen. Nou, dit was het voor deze keer. Zou

> het leuk vinden dat als je terug reageerd wat meer over

> jezelf verteld, praat wat gemakkelijker. Gaaaroetjes

• melanie

hai, leuk dat je zo snel hebt terug gereageerd. Vind het niet leuk dat mijn email naar Marian niet op de juiste plek is terecht gekomen. Ga nog wel proberen of ik dit nog kan goed maken.Vind t het fijn dat je iets over jezelf hebt verteld, en begrijp ook dat je daarin voorzichtig bent omdat je niet kan weten of ik wel betrouwbaar ben.Ga daarom nog iets over mezelf vertellen: Mijn borderline is ontstaan in mijn jeugd, heb daarin zoveel verschrikkelijke dingen meegemaakt die een kind niet had moeten meemaken.Veel geweld en niet een moeder die haar kinderen in bescherming nam, dit heeft veel inpact gehad in mijn volwassen leven. Ben niet opgegroeid met iemand die er voor mij was, en heb dit zelfde meegemaakt in mijn huwelijk.Dit heeft achteraf zo een grote rol in mijn leven teweeg gebracht dat ik sinds kort ook geen contact meer heb met mijn twee zonen. Dacht dat ik altijd eerlijk naar hen toe ben geweest wat betrefd hoe dingen voor mij voelen en wat ik (hoe klein ook ) van hen verwacht, maar heb gefaald hierin. Ben nu wel zover dat ik de “bal”bij hun kan laten liggen, hoe zwaar dit ook soms kan voelen bij mij.Voor al die problemen had ik wel een hele close band met ze, maar zodra de “buitenwereld”inspraak gaat krijgen heeft die band in hun ogen nooit bestaan, en dat doet mij nu heel veel pijn. Tot zover weer wat meer info over mijn leven, zal je mijn email adres geven: melanie verdoes@home.nl tot horens

• melanie

Hoi Marian. Had al eerder een berichtje terug geschreven, maar begreep dat dit niet bij jou terecht was gekomen.Houdt het daarom nu maar kort , omdat ik eerst wil weten dat het verzenden nu wel goed gaat. Als jij dit ontvangt en jij zou met mij willen “praten”geef dan even een berichtje terug, oke?

• Neptunus

Hoi Melanie,

Ik keek nog even of ik email's had ontvangen voor ik naar bed ga. Ik las jou email, ik schrok wat jij heb meegemaakt. Omdat ik denk dat je per ongeluk je email verkeerd heb getypt (je heb een spatie in je email-adres gezet) en om beide prive leven te waarborgen zend ik je dit bericht. Wil je een email terug zenden via je eigen email-adres. Ik weet niet of je deze email lees in de nacht van 10 juli maar ik schrijf je dat ik moe ben en dat ik naar bed ga en morgen mij email's lees en zal morgen vroeg jou als eerste een email terug schrijven. Ook wil ik je zeggen dat de email die je aan de Marian heb verstuurd wel is aangekomen bij Marian maar dat ik die ook ontvang. En ik wil zeggen dat je verhaal ook op prikbord komt doet prikbord of wist je dat al?

Groetjes van Neptunus (en misschien weltrusten)

melanie schreef:

>

> hai, leuk dat je zo snel hebt terug gereageerd. Vind het niet

> leuk dat mijn email naar Marian niet op de juiste plek is

> terecht gekomen. Ga nog wel proberen of ik dit nog kan goed

> maken.Vind t het fijn dat je iets over jezelf hebt verteld,

> en begrijp ook dat je daarin voorzichtig bent omdat je niet

> kan weten of ik wel betrouwbaar ben.Ga daarom nog iets over

> mezelf vertellen: Mijn borderline is ontstaan in mijn jeugd,

> heb daarin zoveel verschrikkelijke dingen meegemaakt die een

> kind niet had moeten meemaken.Veel geweld en niet een moeder

> die haar kinderen in bescherming nam, dit heeft veel inpact

> gehad in mijn volwassen leven. Ben niet opgegroeid met iemand

> die er voor mij was, en heb dit zelfde meegemaakt in mijn

> huwelijk.Dit heeft achteraf zo een grote rol in mijn leven

> teweeg gebracht dat ik sinds kort ook geen contact meer heb

> met mijn twee zonen. Dacht dat ik altijd eerlijk naar hen toe

> ben geweest wat betrefd hoe dingen voor mij voelen en wat ik

> (hoe klein ook ) van hen verwacht, maar heb gefaald hierin.

> Ben nu wel zover dat ik de “bal”bij hun kan laten liggen, hoe

> zwaar dit ook soms kan voelen bij mij.Voor al die problemen

> had ik wel een hele close band met ze, maar zodra de

> “buitenwereld”inspraak gaat krijgen heeft die band in hun

> ogen nooit bestaan, en dat doet mij nu heel veel pijn. Tot

> zover weer wat meer info over mijn leven, zal je mijn email

> adres geven: melanie verdoes@home.nl tot horens